Som självhushållare bör man undvika dv kochin
Tack för varningen, som tyvärr kom lite försent..

Har mest bara dvärgkochin(både renrasiga och blandraser med dvärgkochin i) Och de är mest intresserade av en enda sak, att ruva, och att ruva och att ruva..Jag får ofta frågor och kommentarer om att jag har så mycket höns, och vad i all världen jag gör av "alla" ägg..Vilka ägg pratar de om, förstår jag inte riktigt..

Bara för man har mycket höns, betydder det inte atomatiskt att man då har mycket ägg..

Just nu ruvar ca 50 % av hönsen, och innan sommaren är slut, beräknar jag att alla ligger..Många av dom lyckliga som HAR ruvat, och som HAR fått kycklingar, värpte ett kort kort tid, och har nu BÖRJAT OM IGEN ATT RUVA..

Förrutom detta, tycker jag att dvärgkochin är oerhört trevliga, lagom storlek, de är inte så stora i maten och de blir snabbt "knähundar" av!!. Roligt ochså med alla olika färger de finns i.
Dvärgkochin är inga värphöns egentligen,utan levande äggkläckningsmaskiner. De älskar ruva, och ta hand om kycklingar, och de är utmärkta mödrar. Och jag är inget avskräckt, trots deras mani på att ruva, i tid och otid..Tycker bara de är festliga, där de ligger så envist!!!