Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsgård i skog.  (läst 1567 gånger)

DiselDoris

• Södermanland
Hönsgård i skog.
« skrivet: 03 jul-13 kl 17:08 »
Vi har flyttat och ska nu bygga nya hönsgårdar, och har egentligen bara ett ställe att bygga på. Det jag är orolig över är att marken som ska användas mest består av liljekonvaljer. Dom är ju giftiga för oss, men är dom det även för höns? Hur ska man isåfall göra?

skogsbonne

• Värmland
SV: Hönsgård i skog.
« Svar #1 skrivet: 03 jul-13 kl 20:59 »
Det tar inte långt tid innan det enbart är jord och lera kvar...

sonica

• Hälsingland
    • Extend
« Svar #2 skrivet: 03 jul-13 kl 22:13 »
Jag byggde hönsgård där det var en "matta" av liljekonvaljer. Dom åt upp alla blad. Ingen dog. :) 
Frisör med två adresser. Stockholm och Hälsingland. Har två frisörsalonger som heter Extend, en man med cirkushjärta, två barn, tre katter och en härlig mix av höns.

Eurydike

• Småland
« Svar #3 skrivet: 03 jul-13 kl 22:32 »
Jag hade inte heller något val om var hönshägnet skulle vara. En matta av liljekonvaljer är numer några enstaka. De krafsas bort.

DiselDoris

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 03 jul-13 kl 22:42 »
Åh va skönt att höra, då kan vi bygga med gott samvete :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

567 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser