Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny packning till saftmaja  (läst 7195 gånger)

sizz

• Uppland
Ny packning till saftmaja
« skrivet: 01 jul-13 kl 09:35 »
Semestern har börjat och därmed även saftningen... Dock har packningen torkat ihop å det grövsta... Någon som byt sin packning? Vart får man tag på dom? Alternativa lösningar?

Alltså bara packningen/tärningen mellan kastrullen och avtappningaröret...

lichiplommon

• Hälsingland
SV: Ny packning till saftmaja
« Svar #1 skrivet: 01 jul-13 kl 10:14 »
Semestern har börjat och därmed även saftningen... Dock har packningen torkat ihop å det grövsta... Någon som byt sin packning? Vart får man tag på dom? Alternativa lösningar?

Alltså bara packningen/tärningen mellan kastrullen och avtappningaröret...
Vilken packning? Min saftmaja har inte en sån och inte heller en annan som jag har hållit på med. Finns det en packning mellan nedersta kärlet med vattnet och överdelen på din?
I så fall skulle jag testa om det pyser ut ånga där i fall du koka vatten i den nedre delen. Om det inte gör det så tror jag du strunta i den. Hos min blir det så att säga tillräckligt tätt genom att sätta ihop delarna.

besk

• Omplacerad Sudetskåning.
    • Skåne
« Svar #2 skrivet: 01 jul-13 kl 10:20 »
Tappröret är svetsat på min så där behövs ingen packning. Har aldrig sett en saftmaja med gummidetaljer utöver slangen. Vill du ha förslag får du nog lägga upp en bild för det låter udda. Annars, kör utan och se om det håller.
« Senast ändrad: 01 jul-13 kl 11:14 av besk »

christelle

• Blekinge
« Svar #3 skrivet: 01 jul-13 kl 10:45 »
Packningen läcker på min gamla Maja oxå jag brukar vrida tappslangen och "röret" uppåt så läcker det mindre - finns gamla trådar om saftmajor här men hinner inte just nu kolla igenom dem och se om det är nån som berör packningen.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Wonderingsanna

• "Think and wonder, wonder and think." /dr Seuss
    • Halland
    • Wonderings
« Svar #4 skrivet: 07 aug-13 kl 00:41 »
Webbshopen Husmodern, http://www.hus-modern.se säljer blandannat reservdelar till Saftmajor. De är snabba och trevliga att ha och göra med dessutom.

kurt

« Svar #5 skrivet: 08 aug-13 kl 11:03 »
Tappröret är svetsat på min så där behövs ingen packning. Har aldrig sett en saftmaja med gummidetaljer utöver slangen. Vill du ha förslag får du nog lägga upp en bild för det låter udda. Annars, kör utan och se om det håller.

Det finns en modell som har gummipackning vid genomgången typ:

http://2.bp.blogspot.com/_ynuSmwnUogY/TKjb8slVZEI/AAAAAAAAD24/gwZBSpen4Ek/s1600/20101001+098.JPG

christelle

• Blekinge
« Svar #6 skrivet: 08 aug-13 kl 11:18 »
En sån använder jag - men vad är det för snöre dom dragit från handtagen?
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Dela detta:

* Inloggade just nu

568 gäster, 3 användare (1 dolda)
Bokohammare, köksträdgård

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser