Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skånegäss borta utan spår  (läst 1976 gånger)

Mutter

• Västergötland
Skånegäss borta utan spår
« skrivet: 27 jun-13 kl 11:11 »
Hej.

Nu har 2st av våra skånegäss försvunnit utan spår. Inga fjädrar någonstans. Gässen går i en hage med 6!st trådar.
Min sambo var hemma igår men åkte ned till stan ca 40 min och givetvis så försvann det en gås under den tiden.
Någon som har en ide om vad som tagit gåsen?

ängesgården

• Dalarna
SV: Skånegäss borta utan spår
« Svar #1 skrivet: 27 jun-13 kl 11:26 »
en tvåbent ?
massor av djur finns det här hos oss :o)  Kor, får ,kaniner ,höns, ankor,kalkoner ,katter mm

Mutter

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 27 jun-13 kl 11:44 »
Ja....vi pratade om det också men det vore ju sjukt konstigt.

ängesgården

• Dalarna
« Svar #3 skrivet: 28 jun-13 kl 09:30 »
sådant händer, hörde om en annan som fick alla sin But kalkoner bortrövade , det finns folk som inte har något samvete  >:D
massor av djur finns det här hos oss :o)  Kor, får ,kaniner ,höns, ankor,kalkoner ,katter mm

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #4 skrivet: 28 jun-13 kl 11:56 »
Räv eller tvåbent.. Kolla närmsta skogsdunge,har räven vart framme så finns det fjädrar där..
Fjäderfän och kaniner

Oskar 123

• Dalsland
« Svar #5 skrivet: 28 jun-13 kl 22:41 »
Fick 14 lomhan höns stulna förra året :'(
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

Smajsan

• -
« Svar #6 skrivet: 28 jun-13 kl 23:56 »
Nu blir jag paff!
Menar ni att det kommer folk och stjäl era höns o gäss?
Mitt på dagen även?
Hur gör man då? polisanmäler?
Och 14 hönor, det tar ju en stund att packa in dom i bilen eller vad de nu åker med och dom är ju inte tysta heller.Kan tänka mig att gäss låter ändå mer.
Att dom vågar.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Mutter

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 29 jun-13 kl 12:43 »
Att det skulle vara någon tvåbent som tar dom ser jag som väldigt osannolikt. Däremot så var det en bekant till oss som sade att det finns Kungsörn i närheten där vi bor. Får den ett bra tag över ryggen på Gåsen så kanske det inte blir så mycket fjädrar då den inte har möjlighet att flaxa med vingarna.

ängesgården

• Dalarna
« Svar #8 skrivet: 30 jun-13 kl 22:20 »
Nä, då tror jag allt mer på den 2 bente människan:-D hur gjorde örnen när han tog höns och kalkoner?

Dela detta:

* Inloggade just nu

474 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser