Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilken ras?  (läst 729 gånger)

GnoBB

• Västergötland
Vilken ras?
« skrivet: 11 jun-13 kl 09:21 »
Fick avliva min gamla tupp då han attackerade hela familjen, först kom attackerna bakifrån men efterhand även framifrån. Ersatte en vit leghorn med en Faverolle.....om det nu är en Faverolle?

Någon som vet?

Eller är det ens en rasren tupp?

"Good things should be carved in stone...bad things written in snow"

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Vilken ras?
« Svar #1 skrivet: 12 jun-13 kl 08:19 »
Svårt att avgöra typ och storlek med en bild i en vinkeln, men han har enkelkam, benbefjädring, extratå, och skägg som en Faveroll i vart fall. Färgen är blåspättad och den färgen finns ju i Sverige.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

GnoBB

• Västergötland
SV: Vilken ras?
« Svar #2 skrivet: 14 jun-13 kl 07:56 »
Tackar Azoo-Lina , egentligen spelar det mindre roll det var mest för att stilla min nybörjar-nyfikenhet  ;D

Startade ju för ett år sedan med 6 leghorn och 4 lohmann och en leghorn-tupp som nu Elvis ersatt. Det är ju, som de flesta instämmer med här, väldigt trevligt med höns och färska ägg.

Jag är nu så inne i detta med höns att jag påbörjat bygga ett större hönshus som blir ~25 kvm och med en hel del förbättringar mot vad jag har i det gamla hönshuset.
Där tänkte jag senare ha ytterligare en flock på ca 10 djur. Kanske Orusthöns, FFF, Gotland eller någon annan "snygg" höna. Inte så mycket för att få fler ägg som mer ruv-villiga.
"Good things should be carved in stone...bad things written in snow"

Dela detta:

* Inloggade just nu

482 gäster, 5 användare
Sommartorparen, simon.arvestrand, Galaxie, ärt, torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser