Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsbytardag Södertälje 10 augusti  (läst 2525 gånger)

jasmine83

• Uppland
Hönsbytardag Södertälje 10 augusti
« skrivet: 09 jun-13 kl 20:48 »
Hej! Lördagen den 10 augusti 11-15 hålls den första hönsbytardagen hos oss   :).
Det kostar ingenting att ta med djur eller annat man vill sälja. Det finns mycket plats men ta med egna burar till era djur. Jag kan kanske fixa nån bur om det behövs men säg till i god tid isf.
Några bord går också att ordna men har inte så många så säg till i god tid även där ;).

Dagen kommer att vara i anslutning till stallet där jag bor och där kommer finnas fika och enklare mat att köpa, tex korv m bröd, och även ponny ridning kommer att finnas.
Adressen är Viksbergsvägen 151, 152 54 Södertälje ca 5 minuter ftån södertälje centrum med bil.

VÄLKOMNA Mvh Sarah

Hos oss bor förotom 21 hönor med sina två tuppar, 15 myskankor, två hundar, fyra katter och två åsnor...

Långstrump

• Södermanland
SV: Hönsbytardag Södertälje 10 augusti
« Svar #1 skrivet: 09 jun-13 kl 21:01 »
Har du startat en facebookgrupp om detta också?

jasmine83

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 09 jun-13 kl 21:19 »
Det står på fb i gruppen Vi som har höns och i gruppen Hönsbytardagar uppland.
Hos oss bor förotom 21 hönor med sina två tuppar, 15 myskankor, två hundar, fyra katter och två åsnor...

Långstrump

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 09 jun-13 kl 21:43 »
Starta ett evenemang! Jag hjälper dig gärna att sprida det vidare.

jasmine83

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 10 jun-13 kl 09:26 »
Jag har gjort ett offentligt evenemang på fb. Jag vet inte hur man länkar in det här dock.

Långstrump

• Södermanland
« Svar #5 skrivet: 10 jun-13 kl 13:32 »
Ska kolla! Kommer garanterat iallafall om jag inte är alldeles för gravid då.

jasmine83

• Uppland
« Svar #6 skrivet: 12 jun-13 kl 22:19 »
Puffar upp lite. Kul om många kommer ;)

jasmine83

• Uppland
« Svar #7 skrivet: 27 jun-13 kl 21:04 »
Puffar upp lite igen  ;)

jasmine83

• Uppland
« Svar #8 skrivet: 11 jul-13 kl 09:50 »
Någon som kommer som kommer ha med sig myskankor? Vi skulle behöva en drake.

Teo!

• Uppland
« Svar #9 skrivet: 19 jul-13 kl 12:46 »
jag kommer med 8 ungdjur! (Blandras) första gången jag ska sälja så det ska bli jättekul! *LÄNGTAR*
Jag är en kille på 13 år som älskar fjäderfä av alla de slag. Avlar på dvk och Lakenfelder. Har även kinesiska dv vaktlar. Hantverk och finsnickeri är även en stor hobby! MVH Teodor

Rappe

• Södermanland
« Svar #10 skrivet: 20 jul-13 kl 16:45 »
Planerar ni in några fler hönsbytardagar framöver i Södertälje? Jag ska antagligen köpa höns "inom det närmaste" men det kanske inte blir förrens i vinter eller vår.

jasmine83

• Uppland
« Svar #11 skrivet: 20 jul-13 kl 20:23 »
Planerar ni in några fler hönsbytardagar framöver i Södertälje? Jag ska antagligen köpa höns "inom det närmaste" men det kanske inte blir förrens i vinter eller vår.
Om det folk som kommer vill komma tillbaka så är chansen väldigt stor att det blir en i vår också.  :)

jasmine83

• Uppland
« Svar #12 skrivet: 20 jul-13 kl 20:23 »
jag kommer med 8 ungdjur! (Blandras) första gången jag ska sälja så det ska bli jättekul! *LÄNGTAR*
Jätte kul att du kommer  :).

Teo!

• Uppland
« Svar #13 skrivet: 20 jul-13 kl 21:10 »
Jag är ledsen men det kom annat emellan så jag kan tyvärr inte komma :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Jag är en kille på 13 år som älskar fjäderfä av alla de slag. Avlar på dvk och Lakenfelder. Har även kinesiska dv vaktlar. Hantverk och finsnickeri är även en stor hobby! MVH Teodor

jasmine83

• Uppland
« Svar #14 skrivet: 20 jul-13 kl 21:44 »
Tråkigt!

Teo!

• Uppland
« Svar #15 skrivet: 20 jul-13 kl 22:03 »
hoppas att det kommer någon mer dag hos er till våren eller så :)

emlan.a

• Dalarna
« Svar #16 skrivet: 20 jul-13 kl 22:55 »
Är det/vad är anmält att komma?
Bra och veta om det är något man letar efter...  :)

Rappe

• Södermanland
« Svar #17 skrivet: 20 jul-13 kl 23:56 »
Om det folk som kommer vill komma tillbaka så är chansen väldigt stor att det blir en i vår också.  :)

Håller tummarna! :)

Chicken

« Svar #18 skrivet: 21 jul-13 kl 20:43 »
Jag kommer och tar med mig en trio svart dv.kochin och ett par blå laxfärgade. Förhoppningsvis  också ett par viltfärgade dv.silke.

jasmine83

• Uppland
« Svar #19 skrivet: 23 jul-13 kl 22:39 »
Jag kommer och tar med mig en trio svart dv.kochin och ett par blå laxfärgade. Förhoppningsvis  också ett par viltfärgade dv.silke.
Jag kan va intresserad både av dv kochin och dv silkes. :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

498 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser