Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd- Inredning.  (läst 124176 gånger)

Ägghuvudet

• Halland
SV: Bildtråd- Inredning.
« Svar #280 skrivet: 09 apr-10 kl 11:58 »
Ingen som har blider på ett litet hönshus? Jag ska bygga ett för 3 höns. Vill ha mer inspiration :D

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #281 skrivet: 09 apr-10 kl 13:02 »
Det enda tipset jag har är: BYGG STÖRRE!! Du lär garanterat vilja ha mer höns än de du har tänkt från början  ;D
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Ägghuvudet

• Halland
« Svar #282 skrivet: 09 apr-10 kl 13:40 »
Det skulle jag gärna vilja, problemet är bara att jag bor i ett villaområde :/

skogskälla

• Hellre mångfald än enfald
    • Östergötland
« Svar #283 skrivet: 09 apr-10 kl 13:46 »
Ingen som har blider på ett litet hönshus? Jag ska bygga ett för 3 höns. Vill ha mer inspiration :D
Hej. Kan du inte kolla med bygghandeln om ritning till liten lekstuga? Då har du ju en grund att utgå ifrån: ::)

SecretQ

• att vara normal e inte min starka sida
    • Östergötland
« Svar #284 skrivet: 09 apr-10 kl 14:02 »
Vi har isolerat vårat gamla utedass och nu för en tid sedan byggt ut det bakåt, så en hög del och en låg del  ;D

Nina W

• Värmland
« Svar #285 skrivet: 09 apr-10 kl 14:33 »
Gammal husvagn, modell mindre, är mitt förslag.

Ägghuvudet

• Halland
« Svar #286 skrivet: 10 apr-10 kl 12:19 »
Tack för ideerna  :D Det där med lekstuga har jag funderat på, tror att det skulle kunna vara en bra ide ::)

backstugan

• Småland
    • Avkopplad.se
« Svar #287 skrivet: 10 apr-10 kl 12:35 »
Tack för ideerna  :D Det där med lekstuga har jag funderat på, tror att det skulle kunna vara en bra ide ::)

och här finns en ritning! http://www.byggbeskrivningar.se/byggbeskrivningar/byggbesk.aspx?Id=23
Det finns 10 sorters människor; De som kan räkna binärt, och de som inte kan.

waterlilly

• nybliven kyckling mamma
    • Skåne
« Svar #288 skrivet: 10 apr-10 kl 18:53 »
hej
på gds,s hemsida finns det en fin ritning på ett litet hönshus. alltså ,,gör det själv s hemsida vi tänkte bygga det först men kom på att det är lika bra att bygga större , så det gör gubben nu , visar gärna bilder sen , måste måla klart nu.

Ägghuvudet

• Halland
« Svar #289 skrivet: 11 apr-10 kl 09:35 »
Tack :D kollat ritningarna, och det blir nog någon typ av liten stuga :D Det här är hur spännande som helst. Jag har aldrig haft höns innan :P

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #290 skrivet: 13 apr-10 kl 12:21 »
Jag har en liten grupp i ett gammalt dass det e litet o funkar utmärkt :)
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Bi alive

• Bohuslän
« Svar #291 skrivet: 16 apr-10 kl 15:04 »
en bild tråd utan bilder??????????

backstugan

• Småland
    • Avkopplad.se
« Svar #292 skrivet: 17 apr-10 kl 13:27 »
Nu är det blivande hönshuset tömt på det "stora" skräpet... Nu är det bara sand och strö och en hel massa småskräp kvar innan vi kan börja bygga upp det på nytt, och flytta in hönor.

Ska riva de gamla redena och bygga nya.

Vad kan/bör man måla med? Det är ju ett timmrat hus, men jag skulle vilja ha vita väggar för ljusets skull och en yta som är lätt att rengöra (gärna kunna spola av tex en gång om året också).
Det finns 10 sorters människor; De som kan räkna binärt, och de som inte kan.

Turnit

• Västergötland
« Svar #293 skrivet: 04 maj-10 kl 06:11 »
Ett svar till dig som vill ha ett litet hus. Vi har en omgjord lekstuga till våra hönor idag, kruxet är bara att det är lågt i tak, svårt att städa. Men urmysigt.

Backstugan.....måla med oljefärg, tänker jag göra i nästa hönshus. Det är lätt att skura av.
Bor på landet med mina goa ungar, höns, kaniner,ankor och busiga katter !

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #294 skrivet: 16 maj-10 kl 14:15 »
Jag har oljefärg, lätt att skura rena, i mitt hönshus nu, men det är nybyggt, med släta skivor på väggarna. I ett sådant gammalt fint hönshus med timrade väggar hade jag nog vitkalkat väggarna.
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #295 skrivet: 14 aug-10 kl 03:50 »
NU KNUFFAR JAG :D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #296 skrivet: 14 aug-10 kl 15:07 »
så här vi gjort, isolerad med frigolit, plastmatta  ;D
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #297 skrivet: 14 aug-10 kl 15:33 »
Så fint det blev ;D Grattis till ett snyggt hönshus!
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

carinalil

• Småland
    • Kackelsidan
« Svar #298 skrivet: 17 aug-10 kl 07:21 »
Vi tog en gammal kökssoffa ( Undrar vad Knut Knutsson skulle säga?? :) ) och gjorde om till hönsmöbel  :)

Det här var de roligaste värpreden jag sett någon gång  ;D urläckra!!!!!!!
Stora höns: Orpington: gul,Skånska blommehöns
Fransk Vädurskaniner

sallyzevenwacht

• Halland
« Svar #299 skrivet: 02 sep-10 kl 19:29 »
Slänger inte lite bilder på mitt enkla hönshus. På ena sidan går yngre kycklingar och på andra sidan hönsnätet går äldre, de små ska få växa till sig lite innan jag släpper ihop dem.
Såg nu att en provicorisk sittpinne hade trillat ned, jag har glömt att sätta in vattenatoumaten (kycklingarna var ute just då) och en ful matskål med lite gottgott var där. Jag som skulle piffa upp hönshuset innan fotograferingen ::) Aja.
De små går närmast dörren ;)
Dv. höns, undulater & ragdoll

Dela detta:

* Inloggade just nu

645 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser