Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd- Inredning.  (läst 124148 gånger)

Zink

• Ångermanland
    • Asamayama
SV: Bildtråd- Inredning.
« Svar #300 skrivet: 22 jun-11 kl 23:38 »
*puttar upp* här vill vi se mera bilder för det finns fler som vill ha förslag på konstruktioner. Reden, ja allt!
Suttit å gått igenom alla 15 sidor och jag vill bara se MEEEER!  ;D
även en blind höna hittar ett korn...

empre

• Västerbotten
    • GRODDSKIVAN
« Svar #301 skrivet: 22 jun-11 kl 23:54 »
Jag har två hinkar som reden till mina höns. Dom värper dock alltid i den ena. Gärna tillsammans som på denna bild. Hink fungerar bra, den är lätt att rengöra.
Bor på landet med hund, katter, getter, höns , kalkoner och vaktlar.

Vilderness

• Norrbotten
« Svar #302 skrivet: 26 jun-11 kl 23:55 »
Så här ser det ut hos mig än så länge, jag är ganska nyinflyttad men nu i veckan ska jag ta tag i vad vintern har ställt till med  i och på det obebodda hönshuset och hönsgården :) Har inga bilder på insidan än men det kommer det med under projektets gång.

American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

emboella

• Drömmer om livet på landet...
    • -
« Svar #303 skrivet: 27 jun-11 kl 10:49 »
Wow, vilken supertråd! Är imponerad över allas fina, fantasifulla hönshus  :D
SJälv har jag tyvärr inga höns men hoppas det löser sig i framtiden och har nu samlat massa inspiration härifrån. Kommer följa tråden med spänning!

Vilderness

• Norrbotten
« Svar #304 skrivet: 06 jul-11 kl 11:23 »
Här kommer lite "före-bilder" som det står nu innan jag börjar göra om där inne...

Hunden tyckte det var väldigt spännande, speciellt med en hop ägg kvar i redet!  :o (förra ägarna flyttade ut i julas...)

Hålet ut till hönsgården lär jag få såga upp större, om det inte ska sitta Wyandotterumpor som Nalle Puh i väggen. Gödselplatta ska upp under sittpinnarna, som ska flyttas, och redena ska fästas på väggen. Dessutom ska det förstås byggas en sandlåda och så en vägg och dörr för att skärma av från foderförvaring osv förstås.

Vad ska man ha som golvströ? Just nu är det vanlig singel blandat med spån, men det lär ju vara väldigt svårt att hålla rent...?Fylla på med spån ovanpå kanske?

Lite fler bilder på utsidan:

American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

Torry

« Svar #305 skrivet: 06 jul-11 kl 20:25 »
Det kan nog bli jätte fint men golvet verkar lite osäkert tycker jag, står huset bara direkt på singeln? Tänker på rovdjur och råttor som kan gräva sig in hur lätt som helst.  :-\
//Torry

Vilderness

• Norrbotten
« Svar #306 skrivet: 09 jul-11 kl 23:08 »
jag har inte undersökt närmare, men jag tror inte det... det har tidigare bott både kalkoner, höns och även kaniner (i olika omgångar förstås, inte alla sorter samtidigt!) i det huset under många år, och jag kan inte hitta någonstans där det är grävt. Gamla ägarna har inte sagt nåt om det heller, vi har pratat ganska mycket om huset, gården och hönshuset.

challe:)

• Småland
« Svar #307 skrivet: 21 jul-11 kl 20:24 »
putt :P
Här bor hästar,hund,katter, Blekingeankor, höns:sebright, dv kochin,silkes,lomhann, dorking och ett gäng blandraser!

corillo

• Bohuslän
    • Vintermyren
« Svar #308 skrivet: 21 jul-11 kl 20:52 »
Såhär ser det ut i ett av hönshusen.. (Gammal lekstuga)
Lever livet på den underbara svenska västkusten med man, barn och djur...

Sussex ~ Mignonankor ~ Rexkanin ~ Mellerudskanin

Zink

• Ångermanland
    • Asamayama
« Svar #309 skrivet: 21 jul-11 kl 21:25 »
Såhär ser det ut i ett av hönshusen.. (Gammal lekstuga)

hur många höns har du boendes i denna stuga?
även en blind höna hittar ett korn...

corillo

• Bohuslän
    • Vintermyren
« Svar #310 skrivet: 21 jul-11 kl 21:35 »
6 hönor och 1 tupp bor där.. Känns ganska lagom.
Lever livet på den underbara svenska västkusten med man, barn och djur...

Sussex ~ Mignonankor ~ Rexkanin ~ Mellerudskanin

MarieA

• Västergötland
« Svar #311 skrivet: 30 jul-11 kl 18:43 »
Hade ett gammalt kobås som hönshus som förre ägaren till gården haft, men nu har vi gjort om det :)
"Före" bilden visar när vi var halvfärdiga med bygget..
Och "efter" bilderna visar det nästan helt färdiga hönshuset.. fattas bara några blomschabloner som skall målas på i hörnena av huset :)
Vi satte plyfa på väggarna och målade dom. Av gamla störar gjorde vi sittpinnar och en gammal trästege blev också sittpinnar.
Redena byggde vi av plank,masonit och plyfa, beroende på vad vi hittade i ladugården :)
Under vattenautomaten står en bit av en stock vi sågade till, lagom hög att alla når upp men deras sprättande skitar inte ner i vattnet.. jättebra verkligen!
Och byggde en bur i buren för framtida kycklingar som jag hoppas på! Har ju lite olika raser så vill kunna få rasrena kycklingar
Så där ska tupp och höna få bo avskilt ett litet tag :)
Vad tycks? Vi blev väldigt nöjda iallafall och hönsen med som fick dubbelt så stor yta att springa på.
Wyandotterna jagar flugor så spånet ryker :)

Kekan

• Uppland
« Svar #312 skrivet: 30 jul-11 kl 22:44 »
Har lagt sån gummimatta som man använder när man gör trädgårdsdammar på det målade trägolvet. Den ligger still. Strö ovanpå som byts vid behov. Mattan är lätt att ta ut och spola av nån gång i halvåret.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #313 skrivet: 02 aug-11 kl 16:01 »
Postar lite bilder här med då på det nya hönshuset jag håller på o grejar med. =) Har en del kvar att göra men postar lite på det man hunnit.

Här är några foton från innan.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #314 skrivet: 02 aug-11 kl 16:03 »
Och här är efter lite grejande.
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #315 skrivet: 02 aug-11 kl 16:06 »
I en del har det börjat kunna flytta in höns nu. =) Sista bilden är på en liten påbörjad målning jag håller på med på skivor jag satte för ett trasigt fönster (fönstret längst bort om ni kollar på "före" bilderna). Har även med den färg som fanns försökt och måla dit något som ska föreställa en blomma på värpredet. Värpredet står för övrigt för luckhålet och på utsidan har jag lätt spikat över en spånskiva tills vidare. Måste fixa en gård där bak och ordentlig lucka som går o stänga och öppna. 

Imorgon ska jag handla lite flera färger. :D

murrelina-01

• Västergötland
« Svar #316 skrivet: 02 aug-11 kl 20:22 »
Hej!

har inred min gammal husvagn till hönshus!

MVH
Patrizia
Dvärg Maran ( svart koppar ),Silkes ( Vildfärgad ) Dvärg Kochin, gammal Svensk Dvärg, stora Brahma , Mille Fleur ( Isabell Porslin ),Araucana ( med skägg utan svans ) dvärg Faverolle ( Laxfärgad ) 6 amerikansk gul Gås en underbar Man och Son 1 snäll Katt en tokig hund och massa med fina Höns !

murrelina-01

• Västergötland
« Svar #317 skrivet: 02 aug-11 kl 20:25 »
Hej!

har inred min gammal husvagn till hönshus!

MVH
Patrizia
Dvärg Maran ( svart koppar ),Silkes ( Vildfärgad ) Dvärg Kochin, gammal Svensk Dvärg, stora Brahma , Mille Fleur ( Isabell Porslin ),Araucana ( med skägg utan svans ) dvärg Faverolle ( Laxfärgad ) 6 amerikansk gul Gås en underbar Man och Son 1 snäll Katt en tokig hund och massa med fina Höns !

Vilderness

• Norrbotten
« Svar #318 skrivet: 16 aug-11 kl 22:16 »
Nu har jag byggt om lite i hönshuset, det är förstås inte klart än men beboeligt och kycklingarna verkar trivas med livet utanför den alltför trånga kaninburen :) Den får dock stå var utan nät längs med långsidan så att de kan gå upp till värmelampan när de vill.

Så här såg det ut när vi flyttade in:

Från dörren in

Från sittpinnarna mot dörren; redena ska målas och få lite kant och sittpinne förstås

Foderränna med idé snodd härifrån forumet :)

Redskapsförvaring utanför inkl. kvarvarande byggmaterial

Foderförvaring

Lucka till reden utifrån

Fuglemakeren!

• Norge
« Svar #319 skrivet: 22 aug-11 kl 13:24 »
Inne hos sultanerna (med flera):
www.fuglemakeren.net
sultan, malay, MES, chabo, silke, dvärgsilke

Dela detta:

* Inloggade just nu

683 gäster, 1 användare
erikgustaferikss

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser