Hej!
Jag har en väldigt mysig katt på knappt 6 år, som jag söker ett hem till övergående. Hon är mycket gosig och klok, tycker om att leka och busa men är även lugn och fin. Eftersom jag ska resa iväg skulle jag vilja hitta någon som kan ta hand om henne under 1-2 år, beroende på när jag kommer tillbaka. Jag förstår att det verkar konstigt men stället jag ska till är inte passande för min katt, och kanske finns det någon som vill prova på, eller som helt enkelt skulle tycka det var okej att ta hand om ett vacker djur under en begränsad tid.
Lite mer om Katzi...hon är en brittisk korthår, har fött en kull ungar och är nu steriliserad. Hon är även chippad och vaccinerad, frisk och pigg.
Eftersom hon haft dålig erfarenhet hundar och är mycket rädd, vill jag undvika att utsätta henne för det, däremot andra katter skulle gå bra!
Eftersom hon är ganska mån om att få ha "sitt eget space" är hon inte så förtjust i små barn.
Katzi är lätt att ta hand om, van vid miljöombyten och sprider mycket kärlek.
Var i Sverige hon hamnar är inte så viktigt, att hon har det tryggt och bra när jag är borta är det viktigaste. Just nu befinner vi oss i Skåne och jag planerar att resa iväg i början på juni.
För flera frågor och vid intresse, var vänlig kontakta mig!
Tack så länge.
Chorin