Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fin katt söker hem!  (läst 847 gånger)

Chorin

• Skåne
Fin katt söker hem!
« skrivet: 23 maj-13 kl 23:01 »
Hej!
Jag har en väldigt mysig katt på knappt 6 år, som jag söker ett hem till övergående. Hon är mycket gosig och klok, tycker om att leka och busa men är även lugn och fin. Eftersom jag ska resa iväg skulle jag vilja hitta någon som kan ta hand om henne under 1-2 år, beroende på när jag kommer tillbaka. Jag förstår att det verkar konstigt men stället jag ska till är inte passande för min katt, och kanske finns det någon som vill prova på, eller som helt enkelt skulle tycka det var okej att ta hand om ett vacker djur under en begränsad tid.
Lite mer om Katzi...hon är en brittisk korthår, har fött en kull ungar och är nu steriliserad. Hon är även chippad och vaccinerad, frisk och pigg.
Eftersom hon haft dålig erfarenhet hundar och är mycket rädd, vill jag undvika att utsätta henne för det, däremot andra katter skulle gå bra!
Eftersom hon är ganska mån om att få ha "sitt eget space" är hon inte så förtjust i små barn.
Katzi är lätt att ta hand om, van vid miljöombyten och sprider mycket kärlek.
Var i Sverige hon hamnar är inte så viktigt, att hon har det tryggt och bra när jag är borta är det viktigaste. Just nu befinner vi oss i Skåne och jag planerar att resa iväg i början på juni.
För flera frågor och vid intresse, var vänlig kontakta mig!
Tack så länge.
Chorin
 :)

Nina W

• Värmland
SV: Fin katt söker hem!
« Svar #1 skrivet: 26 maj-13 kl 22:38 »
Eftersom det ær en raskatt så ær det væl en innekatt? Kanske inte så många hær på forumet som har behov av en lyxkisse.... dom håller sig nog helst med råttjægare. Men det finns ett forum som heter www.bukefalos.se och dær finns det en katt-sida. Testa dær.

Dela detta:

* Inloggade just nu

362 gäster, 1 användare
simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser