Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Växtföljd - lök  (läst 1501 gånger)

skyllberg

• Hälsingland
Växtföljd - lök
« skrivet: 22 maj-13 kl 13:19 »
Hejsan en liten fråga om i vilket av mina fyra land jag kan sätta lök (purjo och gul lök)
Land nr 1 har jag ärtor, nästa potatis och tredje sallat och morötter, sista odlar jag inget på men kan jag sätta löken där? För då hamnar de där ärtorna var nästa år och det kanske blir bra? Eller vill dom vara tillsammans med nått av de andra växterna?

Vore tacksam för svar :)

Myrkott

• Östergötland
SV: Växtföljd - lök
« Svar #1 skrivet: 23 maj-13 kl 08:38 »
Lök och morötter lär trivas ihop, men om du har ett skifte ledigt tycker jag du ska sätta löken där så får du fyraårig växtföljd. Bra att tänka på är att purjon behöver mycket mer näring än gul lök. Purjo vill också ha mycket kalium så jag brukar mylla ner en del spisaska till min purjo.
Blandade höns, ankor och kalkoner. Garvar skinn, kokar fett och sjunger fula visor.

skyllberg

• Hälsingland
SV: Växtföljd - lök
« Svar #2 skrivet: 23 maj-13 kl 13:01 »
Ok! Tack för svar Myrkott :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

559 gäster, 4 användare (1 dolda)
torbjorn, ärt, Stellaniskogen

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser