Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Benbefjädring - Araucana  (läst 981 gånger)

JNJ

• Uppland
Benbefjädring - Araucana
« skrivet: 11 maj-13 kl 21:42 »
Två av 8 kycklingar som enligt uppgift ska vara renrasiga araucana (köpta ägg) verkar ha benbefjädring... Innebär det att de inte är renrasiga???

JNJ

• Uppland
SV: Benbefjädring - Araucana
« Svar #1 skrivet: 13 maj-13 kl 16:46 »
Någon? Eller är det bara ett "skönhetsfel" i utställningssammanhang?

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #2 skrivet: 13 maj-13 kl 17:14 »
Det händer någon enstaka gång då och då på de flesta glattbenta raser att man kan få någon kyckling med benbefjädring, även om det inte har blivit någon blandnning. 2 av 8 låter dock som om det har blivit något galet. På vissa raser förekommer det kyckling dun på benen som sedan trillar av. Jag har sett det på bla Chabo, Orpington, Dv Nakenhals, och några till. Däremot har jag inte sett det på Araucana men det innebär ju inte att det inte förekommer på andra linjer.

Dessa kycklingar men dun ben har dock väldigt lite dun på benen och oftast inget dun på tårna.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

JNJ

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 13 maj-13 kl 21:32 »
Tack! Än så länge är det bara enstaka dun, så jag får ge mig till tåls och hoppas att de försvinner.

Dela detta:

* Inloggade just nu

615 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser