Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bilder på grishus  (läst 1481 gånger)

sunnemarkus

• Värmland
Bilder på grishus
« skrivet: 06 maj-13 kl 22:12 »
Hej!

Kan ni hjälpa mig med tips och idéer, och gärna bilder, på era grishus?
Ska bygga ett sådant för 2-4 grisar som skall gå ute och böka under sommaren och behöver lite inspiration.

Existens!

• Gäst
SV: Bilder på grishus
« Svar #1 skrivet: 08 maj-13 kl 09:28 »
Jag gjorde vanliga enkla med 3 väggar och tak.  Liggande virke, så kan man byta ut den nedersta om den ruttnar upp.
2 tums plank genomgående i bygget så blir det tungt och stabilt. Stående reglar som håller ihop planken sätter jag på utsidan, så dom inte kan trycka loss plankorna innifrån.
Skulle jag göra om det nu skulle jag nog ställa huset på en armeringsmatta, så bökar dom inte upp där inne. Här brukade det bli stora gropar inne i huset, och sen om det regnade kraftigt så rann det alltid in nånstans ifrån och det blev en pool.. Då fick man släpa vidare huset till en ny plats.
Jag hade öglor i bakänden på huset så det bara var att ta traktorn och släpa vidare det.

Dela detta:

* Inloggade just nu

711 gäster, 1 användare
torpjens

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser