Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fri tillgång på spannmål?  (läst 5712 gånger)

vallhunden

• Västergötland
SV: Fri tillgång på spannmål?
« Svar #20 skrivet: 15 okt-13 kl 18:41 »
Jag tror mig komma ihåg att Robban Nilsson (om någon känner till honom, en lite kontroversiell person) att får gärna kan ha fri tillgång på havre, eftersom det inte är så näringsrikt i allafall...

Jag har också hört talas om fårägare som köper in gamla grisfoderautomater som har ett hänge runt halsen som talar om hur mycket varje individ får äta. Dock dyrare i inköp.
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Falin

• -
SV: Fri tillgång på spannmål?
« Svar #21 skrivet: 17 okt-13 kl 12:48 »
Nu har jag kört med fri tillgång ett tag, och det fungerar riktigt bra. De får 2/3 spannmål och 1/3 pellets. Det är tyst och lugnt hela tiden, även när jag fyller på kraftfoder. Om det råkat ta slut under natten så är det ändå inte skrik och panik, när jag har fyllt på igen så äter de någon minut och sedan går de tillbaks till grovfodret.

Dela detta:

* Inloggade just nu

621 gäster, 1 användare
Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser