I förrgår provade vi att ha ut henne till hönsgården med 4 hönor och en tupp av modell mycket större än *Flax*. De fann henne snabbt som ett mobboffer och de drog fjädrar från hennes huvud och pickade henne blodig. Där av tog jag hem henne igen.
Hon är mycket hängig. Ligger och blundar. Verkar ha lite svårt att andas. Hon vill inte ha mat eller vatten när det erbjuds. Men hon verkar äta lite när jag inte ser. Jag har funnit henne vid matskålen och hon bajsar. Men jag är orolig. Hon har trots den svåra vanvården visat stor livslust. Å nu blir hon ordentligt mörbultad och verkar inte alls sugen på livet längre. Idag är det dag tre efter "påhoppet" av de större hönsen. Å jag kan inte se någon förbättring hos henne. Men kanske hon har livslust o kämpar? Fann henne ikväll vid vattenkoppen. Men hon är verkligen hängig.
Jag vill så gärna att hon ska klara detta!
Kan hon vara ordentligt chockad? Mörbultad? Trött på livet? Varför vill hon inte äta? Hur länge kan en höna klara sig utan mat och vatten? När märker man att det inte kommer att vända till det bättre? Tror ni att hon kan klara sig?
Behöver verkligen svar. Jag är så orolig. Hon är min första höna och hon har verkligen hackat sig in i mitt hjärta! Vill att hon ska bli glad och pigg igen -som innan hon blev påhoppad i hönsgården.
TACKSAM för svar
Så här fin var hon innan påhoppet!