Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Väldigt hängig dvärghöna  (läst 910 gånger)

Anneliten

• Värmland
Väldigt hängig dvärghöna
« skrivet: 30 apr-13 kl 22:52 »
I förrgår provade vi att ha ut henne till hönsgården med 4 hönor och en tupp av modell mycket större än *Flax*. De fann henne snabbt som ett mobboffer och de drog fjädrar från hennes huvud och pickade henne blodig. Där av tog jag hem henne igen.
Hon är mycket hängig. Ligger och blundar. Verkar ha lite svårt att andas. Hon vill inte ha mat eller vatten när det erbjuds. Men hon verkar äta lite när jag inte ser. Jag har funnit henne vid matskålen och hon bajsar. Men jag är orolig. Hon har trots den svåra vanvården visat stor livslust. Å nu blir hon ordentligt mörbultad och verkar inte alls sugen på livet längre. Idag är det dag tre efter "påhoppet" av de större hönsen. Å jag kan inte se någon förbättring hos henne. Men kanske hon har livslust o kämpar? Fann henne ikväll vid vattenkoppen. Men hon är verkligen hängig.
Jag vill så gärna att hon ska klara detta!
Kan hon vara ordentligt chockad? Mörbultad? Trött på livet? Varför vill hon inte äta? Hur länge kan en höna klara sig utan mat och vatten? När märker man att det inte kommer att vända till det bättre? Tror ni att hon kan klara sig?
Behöver verkligen svar. Jag är så orolig. Hon är min första höna och hon har verkligen hackat sig in i mitt hjärta! Vill att hon ska bli glad och pigg igen -som innan hon blev påhoppad i hönsgården.
TACKSAM för svar

Så här fin var hon innan påhoppet!  :)
« Senast ändrad: 01 maj-13 kl 11:08 av Anneliten »

sonja på slätten

• Halland
SV: Väldigt hängig dvärghöna
« Svar #1 skrivet: 01 maj-13 kl 15:31 »
Nej,  tyvärr,  hon ser inte alls fin ut på bilderna.  Hon ser ut att må riktigt dåligt.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Smajsan

• -
SV: Väldigt hängig dvärghöna
« Svar #2 skrivet: 01 maj-13 kl 22:59 »
Hej!
Är bilderna tagna efter att hon blev skadad? För hon ser inte ut att må bra alls. När de har halsen indragen sådär så ser det ut som hon har feber. Hon är också mycket blek. Vad är det för ras? Hon kan också vara ganska gammal. Vet du hur gammal hon är?
Hon har också en väldigt lång näbb,hur bor hon? De kan få så långa näbbar när de inte får använda dom som en höna bör. De behöver alltså vara ute o kraffsa runt lite.
Jag blir faktiskt lite orolig när jag ser bilderna. Ser inte alls bra ut.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Dela detta:

* Inloggade just nu

454 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser