Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Foder  (läst 1140 gånger)

hånung

• Gäst
Foder
« skrivet: 28 apr-13 kl 03:18 »
Hej ! Var för måste man ge hönsen hönsfoder  räcker det inte med havrekorn och vete samt snäckskal och grönt sant hushåls avfall ?

rosita51

• Skåne
SV: Foder
« Svar #1 skrivet: 28 apr-13 kl 06:05 »
Om det är färdigfoder du menar, så måste man inte ge hönsen det. Det går bra att blanda själv som du gör, men du bör nog lägga till protein som finns i gula matärter, hampa, solrosfrö t.ex.
MVH Rosita zon 1

hånung

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 28 apr-13 kl 06:19 »
Va bra ska ja komma i håg . Nu ger ja dom  ja ju inte egen bladat än även om dom får grönt och rester  men vill  fri från Granngården och liknade . Så tack för svar.

skogsbonne

• Värmland
« Svar #3 skrivet: 28 apr-13 kl 08:27 »
det beror helt på vilka raser du har. har du lantraser som dom hade förr så duger det med spannmål och matrester samt grönt

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #4 skrivet: 28 apr-13 kl 17:16 »
Dem klarar sig ganska bra med matrester och lite spannmål samt snäckskal på sommaren då dem hittar mycket näring själva om dem går ute vill säga  ;)
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

Dela detta:

* Inloggade just nu

382 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser