Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sätta i rakblad i gammal skäggtrimmer?  (läst 1101 gånger)

Stabo

• Lycka är allas vår födslorätt!
    • Västergötland
Sätta i rakblad i gammal skäggtrimmer?
« skrivet: 24 apr-13 kl 11:54 »
Hej alla!

Vet inte om detta är rätt plats för den här tråden, men om det inte är det så får någon fin moderator skicka mig vidare :-)

Fick idag hem en gammal skäggtrimmer, och fick med lite tillbehör och rakblad, så att man bara ska kunna sätta igång och få fason på skägget. Problemet är dock att jag inte vet hur fan jag ska sätta i rakbladet.. Har suttit och vridit och vänt på den, men förstår verkligen inte. Vet inte om det är jag som är trög, eller om det krävs lite bakgrundskunskap för att vet hur det ska sitta (t.ex. kan det kanske vara bra om man ö.h.t sett en sån här apparat på nära håll innan ;-)). Så, är det någon fin människa där ute som vet hur man går till väga?7
Den är av denna modell: http://www.tradera.com/herder-solingen-rakhyvel-skaggtrimmer-rakblad-schick-auktion_302669_180161750, men av märket Primus.

Tack på förhand!
Ha det underbart!

//Patrik
Bakom molnen lyser alltid solen!
www.djurratt-veganism.blogspot.com

Lönshult

• Droppen urholkar stenen.
    • Småland
SV: Sätta i rakblad i gammal skäggtrimmer?
« Svar #1 skrivet: 24 apr-13 kl 17:38 »
Jag har haft en sådan trimmer, ett arv från min farfar funkar inget vidare.
Det ska inte rakblad i trimmeren, den fungerar som en elektrisk fårsax med två knivar son rör sig mot varandra.
Rakapparaten ska det däremot sättas rakblad i, det ska gå att skruva isär skaft och huvud.
Vi har en liten gård i sydvästra Småland. Här bor 30-talet tackor av blandat ursprung, ett 20-tal dito höns, två kattor, en hund och ett antal människor.

Stabo

• Lycka är allas vår födslorätt!
    • Västergötland
SV: Sätta i rakblad i gammal skäggtrimmer?
« Svar #2 skrivet: 13 maj-13 kl 12:15 »
Okej, då vet jag! Tack för svaret! :-D
Bakom molnen lyser alltid solen!
www.djurratt-veganism.blogspot.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

556 gäster, 1 användare
borsdorfer

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser