Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Min hönsgård  (läst 1353 gånger)

MatteW

Min hönsgård
« skrivet: 10 apr-13 kl 08:29 »
Hej!

Jag är ny här och tänkte presentera mig, och mitt projekt. Att bygga en hönsgård.

Jag heter Mattias, är 25 år och bor i norra Skåne med min 20 åriga sambo. Vi hyr en gård tillsammans medans vi är på jakt efter att skaffa en egen.

På gården har vi just nu en Hund som heter Max. Han är 2 år i Maj. Max är en Dvärgpinscher. Två katter, en heter Ulla och den andra Molly. Katterna är snart 1 år gamla. Nyligen skaffade vi två stycken fullstora Wyandotte höns, samt en tupp. Dom får nu inviga hönsgården, medans vi väntar på att våra 18 Wyandotte ägg ska kläckas ur äggkläckningsmaskinen. Dom har idag legat där i ca 6 dagar.
Tanken med hönsen är framförallt att få ägg till oss, samt en del kött. Men även att dela med oss till nära och kära.

Jag tänkte att jag skall dela med mig av mitt hönsgårdsprojekt som har pågått i ca en månad, då jag i princip endas har haft möjlighet att arbeta med den på helgerna. Men jag har haft många snälla och hjälpsamma kompisar som har hjälpt till.

Ta gärna en titt, lämna feedback och berätta vad ni tycker!

I länken nedan följer bilder tagna under projektets gång.
https://www.dropbox.com/sh/b2cvg0zk6tk5zw2/WQZLG0vQZ8

Med vänlig hälsning,
Mattias

Teo!

• Uppland
SV: Min hönsgård
« Svar #1 skrivet: 10 apr-13 kl 14:51 »
Snyggt!
Jag är en kille på 13 år som älskar fjäderfä av alla de slag. Avlar på dvk och Lakenfelder. Har även kinesiska dv vaktlar. Hantverk och finsnickeri är även en stor hobby! MVH Teodor

Kelpie

• Västergötland
    • 'Höna Hem'  hönshus inredning
« Svar #2 skrivet: 10 apr-13 kl 21:15 »

Roligt att se allting växa fram och komma på plats! :)
Hönshus inredning
Höna Hem
www.honahem.com

MatteW

« Svar #3 skrivet: 11 apr-13 kl 13:07 »
Tack!

Ja det har varit en rolig resa.
Men nu börjar ju det roligaste! Natten till den 27e hoppas vi på 18 kycklingar!

Dela detta:

* Inloggade just nu

701 gäster, 4 användare
torbjorn, Ollefund, javill, Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser