Getalmanacka 2014?

Startat av Trollmor, 09 Apr-13 kl 13:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

LimJans

Citat från: Bergsblomman skrivet 04 Jan-14 kl 19:07
Ånej, du har inget att skämmas för, ditt namn stod så fint där som avsändare, när jag kollade.  :D

Men tjena. Jag är snurrig nog att tro att jag har varit snurrig nog att glömma bort att skriva mitt namn, men så snurrig var jag alltså inte.

Ännu bättre.

Trollmor

Vicken fin cabriolet!  Är det nån mer än jag som tycker att Lina och Prostinnan är väldigt lika? :D :-*
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Marika79

Är det försent att beställa en?!

Trollmor

Möjligen om någon av de icke betalda blivit kvar hos Bergsblomman.  PMa henne, hon har just nu annat att göra än att kolla gamla trådar:

http://www.alternativ.nu/index.php?topic=164737.0

Zadie

Men åh jag har helt missat. :(

Jag kan tom tänka mig att betala lite överpris för besväret om någon beställde extra och vill vara jättesnäll och avvara en till en klant som missade det här!
Norrlänning som återvänt hem och lite till. Liten gård med hundar, katter, hästar, höns och lappgetter.

Bergsblomman

Har tyvärr inga kvar!

Marika79

Va synd... Då får man passa på till nästa år om det blir nått  :)

Trollmor

Ja, nu är det hög tid att börja samla bilder!  Ut med kameran, allihop, och skicka in era bästa bilder till Bergsblomman!  :D

Om nu Bergblomman orkar och vill göra allt detta jobb i år igen?  Lite ersättning, kanske?  Av vilken sort?

skräptanten

Citat från: Trollmor skrivet 02 Mar-14 kl 02:09
Vicken fin cabriolet!  Är det nån mer än jag som tycker att Lina och Prostinnan är väldigt lika? :D :-*
Kan meddela att cabrioletbilden inte är arrangerad, de små sötnosarna hoppade upp och la sig i vagnen själva, sen var det bara att ta ett foto!
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

kenjoh

Är det någon som kommer att göra almanacka för 2015? Jag köpte en för 2014 och den var mycket fin. Jag skulle gärna vilja ha en för år 2015 också.

skräptanten

Tyvärr blir det nog ingen getalmanacka för 2015 här på a.nu, tror alla vi stammisar varit för upptagna med annat för att dra igång det den här gången.
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

Bergsblomman

Citat från: kenjoh skrivet 26 Dec-14 kl 14:10
Är det någon som kommer att göra almanacka för 2015? Jag köpte en för 2014 och den var mycket fin. Jag skulle gärna vilja ha en för år 2015 också.
Roligt att du tyckte att den förra var fin!  :) Det är jag som brukar göra den. Om det finns intresse nästa år så kanske det blir en almanacka då.  :)

kenjoh

Hej
Jag ser fram mot en almanacka 2016!
Gott Nytt År från ett snöfritt Skåne.
Här finns några sidor om mina getter: http://www.soderkrokensgetter.se/

Trollmor

Citat från: skräptanten skrivet 17 Mar-14 kl 11:10
Kan meddela att cabrioletbilden inte är arrangerad, de små sötnosarna hoppade upp och la sig i vagnen själva, sen var det bara att ta ett foto!
Vem trodde något annat?  Klart de hoppade upp, om det fanns en så fin liggplats tillgänglig!  :-* :-*

Citat från: kenjoh skrivet 26 Dec-14 kl 14:10Jag skulle gärna vilja ha en för år 2015 också.
Jag också.  Nu får vi verkligen skärpa oss!  Ett helt år utan getalmanacka, vi får skylla oss själva, ty det stora hindret har ju tidigare varit att Bergsblomman inte fått in tillräckligt många bilder ...

Vi slutar med Google-annonser för att finansiera hemsidan.
Här kan du lämna ett frivilligt bidrag till tidningen och forumets fortlevnad.
Tack!

* Online just nu

538 Gäster, 4 användare (3 Dolda)
alfred
Som ni alla märker ser forumet galet ut just nu. Det är första steget i en stor uppdatering. I dag lördag börjar jag fila på att snygga till det lite så man känner igen sig. Alla buggar och knepigheter skickas gärna till petter@alternativ.nu eller postas i denna tråd  /Petter

* Forum

* Om Tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W