Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur högt hägn?  (läst 1182 gånger)

Husihelvete

• Västmanland
    • HUSIHELVETE.SE
Hur högt hägn?
« skrivet: 04 apr-13 kl 15:56 »
Jag skulle vilja ha höns i trädgården och undrar hur högt hägn jag behöver bygga. Jag vill inte att hönsen går fritt i trädgården så ett hägn är vad jag måste ha.
Surfa in på WWW.HUSIHELVETE.SE och läs om vårt egenritade hus. Bygget, inredningen, trädgården och livet. Över 421.000 har redan gjort det.

skogsbonne

• Värmland
SV: Hur högt hägn?
« Svar #1 skrivet: 04 apr-13 kl 19:37 »
vanligt hönsnät som är 180 cm men vissa raser/individer kommer flyga över så sätt bärnät över gården

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Hur högt hägn?
« Svar #2 skrivet: 04 apr-13 kl 20:03 »
Beror på ras och individ. Bäst är att sätta tak på hönsgården, då är man säker på att de är på rätt ställe. Dessutom skyddar ett nättak mot rovfåglar. En bit av taket får gärna vara plåt, så att de kan vara ute även vid dåligt väder.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

704 gäster, 3 användare
torbjorn, Ollefund, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser