Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Överbeskyddande tacka (fortsättning från snett juver)  (läst 945 gånger)

ia-pia

Inte nog med detta Denna tacka som sköt bort baggen är bara SÅÅÅÅÅ överbeskyddande över sitt tacklamm. Hon får inte göra någonting ock överbevakar henne HELA tiden,
Vi har ju sammanlagt 10 lamm och sådär vid 4-tiden på em. får de fnatt och springer fram och tillbaka i hagen.
Vad händer då: Jo tackan måste ju också springa där tillsammans med tacklammet. Tycker inte det verkar så hälsosamt då hon förlöste för en vecka sedan.
Fick stänga in henne med lammet förut men så kan vi ju inte ha det i fortsättningen.
Denna tacka gör mig gråhårig....
Hjälp!!
Kommer hon att lugna ner sig eller ska jag bara låta henne springa där alldeles skogstokig. Vill ju inte heller att hon ska skada sig.

MonaW

• Västmanland
    • Monas sida
SV: Överbeskyddande tacka (fortsättning från snett juver)
« Svar #1 skrivet: 31 mar-13 kl 22:28 »
Hon lugnar säkert ner sig. De brukar klara rätt bra att springa också, lite beroende vilken ras det är förstås. Jag har också haft tackor som sprungit så jag har stått med hjärtat i halsgropen och trott att de skulle bryta benen av sig, men det har gått bra.
Åsenfår, hundar och katter

Cokett

• Horn Pär även kallad Plutten
    • Gotland
    • Gotland
« Svar #2 skrivet: 01 apr-13 kl 01:24 »
Den responsen från flocken ska du vara VÄLDIGT glad för
. Du har vad vi kallar  `lamm race` 
Hänger tackorna med är det dubbel lycka
Här springer dom så flåsa är bara förnamnet... Ser ut som vinthundar efter ett har race.. både lamm och lamm ungar
  MvH Cokett
Bor på liten gård med några Gotlandslamm, hästar, hundar, katter,man och höns

ia-pia

« Svar #3 skrivet: 01 apr-13 kl 10:25 »
ja, då får väl en överbeskyddande "matte" gilla läget och sluta oroa sig  :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

551 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser