Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sen kläckning?!?  (läst 1432 gånger)

Tobbe98

• Västergötland
sen kläckning?!?
« skrivet: 31 mar-13 kl 16:37 »
Hej. Jag har lagt i 7st ägg i min brinsea mini advanced och jag har lyst dom regelbundet och dom har utvecklats så som dom ska... dom är helt svarta allihopq men.... Dom skulle ha kläckts för en dag sedan. Jag lyssnade på äggen idag nu på moronen och då hörde jag att det pep i ett utav äggen och några utav äggen så låter det som dom smaskar typ.. men jag vet inte va jag ska göra.... Ska jag låta dom vara tills dom kläcks eller... Jag vet inte, vad hade ni gjort????
Tobias Axelsson

sonica

• Hälsingland
    • Extend
SV: sen kläckning?!?
« Svar #1 skrivet: 31 mar-13 kl 16:41 »
Låt dom vara! Det är ju nu det händer! :)
Frisör med två adresser. Stockholm och Hälsingland. Har två frisörsalonger som heter Extend, en man med cirkushjärta, två barn, tre katter och en härlig mix av höns.

Tobbe98

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 31 mar-13 kl 16:44 »
Men ska jag öka dagarna då?? Det är så konstigt att dom kläcks senare än när dom ska, är det normalt att det händer??
Tobias Axelsson

Alexn72

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 31 mar-13 kl 18:48 »
antagligen har dem haft det lite svalare men jag skulle nog säga rör inget och ändra inget utan följ instruktionsboken och öppna inte mer till dem för varje gång du öppnar så sjunker fuktigheten

sonja på slätten

• Halland
« Svar #4 skrivet: 31 mar-13 kl 19:55 »
Olika raser kan kläckas lite olika.
Och, som sagt,  lite för låg temperatur fördröjer kläckning med en dag eller mer.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Dela detta:

* Inloggade just nu

588 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser