Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Har äntligen fått hem min äggkläckare  (läst 1013 gånger)

Oskar 123

• Dalsland
Har äntligen fått hem min äggkläckare
« skrivet: 15 mar-13 kl 19:03 »
Nu har jag äntligen fått hem min JN8-48!!! Är så glad nu!!!
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

Smajsan

• -
SV: Har äntligen fått hem min äggkläckare
« Svar #1 skrivet: 16 mar-13 kl 12:22 »
Kul  :D Grattis!
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #2 skrivet: 16 mar-13 kl 14:04 »
Grattis! Vad ska du kläcka för något kul i den?
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Stellan_J

• Våga vägra dv. kochin
    • Halland
« Svar #3 skrivet: 16 mar-13 kl 14:05 »
Är den tillräcklig stor för att ta emu-ägg?
Man har inte alla hönsen hemma om man väljer dv. kochin för självhushållning

Pri

• -
« Svar #4 skrivet: 16 mar-13 kl 14:09 »
 :)

Oskar 123

• Dalsland
« Svar #5 skrivet: 20 mar-13 kl 09:35 »
dvärg kochin, silkes, bramha och paduan blir dom första ::)
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

Stellan_J

• Våga vägra dv. kochin
    • Halland
« Svar #6 skrivet: 20 mar-13 kl 20:51 »
dvärg kochin, silkes, bramha och paduan blir dom första ::)

Nu blev jag förvånad  ::) Jag var helt säker på att din första kläckning skulle bli på emu, svart svan, nilgås och påfågel. Min första kläckning blev bl.a brahma, silkes och paduan :) Dv. kochin bör ses som en oönskad parasit i hönsgården som bara äter en massa hönsfoder utan att producerar tuppar med vettig slaktvikt eller hönor som lägger matstora ägg.
Man har inte alla hönsen hemma om man väljer dv. kochin för självhushållning

FM

• Skåne
« Svar #7 skrivet: 20 mar-13 kl 23:24 »
Grattis till kläckaren  :)

Dv. kochin bör ses som en oönskad parasit i hönsgården som bara äter en massa hönsfoder utan att producerar tuppar med vettig slaktvikt eller hönor som lägger matstora ägg.

hahaha ... Fast så värst mycket foder äter de inte... En av mina dv-chochin hönor var en av de som värpte på bäst under vintern och äggen är goda även om de är i mindre viktklass.  Vad är matstora? Det finns då bra mycket sämre produktiva höns än DK.  ;D 
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

595 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser