Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Billigt växthus, skumt?  (läst 3925 gånger)

flindra

• -
Billigt växthus, skumt?
« skrivet: 25 feb-13 kl 13:43 »
Jag råkade snubbla över detta växthus:
https://www.fyndfirman.se/vaxthus-9-27-m-med-taklucka-skjutdorr

Är det något dåligt med det? Det är ju jättebilligt. Verkar vara plastväggar.

vindensbonig

• Gäst
SV: Billigt växthus, skumt?
« Svar #1 skrivet: 25 feb-13 kl 13:56 »
Värka va samma som i en annan tråd men mins inte va den hette där gick väll meningarna isär vill ja minnas. ja har förstås ingen erfaren het av dom men med tanke på priset så  har det säkert sina brister misstänker ja. Men du får nog svar av dom som vet.

flindra

• -
« Svar #2 skrivet: 25 feb-13 kl 13:58 »
Här var tråden tror jag:
http://www.alternativ.nu/index.php?topic=116496.0

Sladdrigt och dåligt verkar det som.

vindensbonig

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 25 feb-13 kl 14:05 »
Ja det var som ja anade .

kiml

• Svensk lantras
    • Lappland
« Svar #4 skrivet: 25 feb-13 kl 14:19 »
Har ingen erfarenhet av just det växthuset men ett liknande ( http://www.tradera.com/fabriksnytt-vaxthus-8-4m-310cm-x-270cm-kanalplast-aluminium-auktion_342532_175995869 fast 10kvm ). Har haft det en säsong. Takplasten har blåst av någon enstaka gång när det varit kraftiga vindar och när det kom några dm snö i höstas så ramlade en del av takplasten in så jag valde att plocka bort all takplast tills vintern är över. Det är inte det stabilaste växthuset, men det står pall än så länge i alla fall. Om jag lämnat takplasten på och den hade hållit är jag dock inte säker på att ramen skulle ha gjort det. Men jag bor i zon 7, i lite mindre snötyngda områden skulle det nog fungera. Anledningen till att takplasten blåst av/ramlat in kan dock ha att göra med att växthuset inte blev helt rakt och riktigt när jag byggde ihop det. Och i vår planerar jag att förstärka ramen med träreglar.

Nästa gång blir det antingen ett hemmabygge med gamla fönster eller ett rejälare växthus. Dels för att kinaväxthuset var lite för klent för klimatet här och dels för att det inte var något nöje att montera det.

flindra

• -
« Svar #5 skrivet: 25 feb-13 kl 14:47 »
Nästa gång blir det antingen ett hemmabygge med gamla fönster eller ett rejälare växthus.

Ja det har jag tänkt på, man kanske kan bygga en stomme utav vanliga reglar och sätta vanliga fönster i? Det finns säkert tusen trådar om detta redan.

Dela detta:

* Inloggade just nu

679 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser