Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Växthus  (läst 2497 gånger)

Magnus73

• Västerbotten
Växthus
« skrivet: 17 feb-13 kl 17:10 »
Hej!
Är det någon som har ett sånt här växthus? isåfall bra eller dåligt?

http://www.blocket.se/stockholm/Vaxthus___13_2m____Fri_frakt___Utforsaljning_40994194.htm?ca=2&w=3

Malin Johansson

• Västergötland
SV: Växthus
« Svar #1 skrivet: 17 feb-13 kl 17:19 »
Jag har ngt liknande. Nackdelar: Algtillväxt inuti kanalerna som är svår att få bort. Mitt var lite väl svårmonterat, men det kan ju vara olika för olika återförsäljare/tillverkare. Fördelar: Lätt. (Fast det är en nackdel om man inte förankrar det tillräckligt. )

MagnusL

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 17 feb-13 kl 17:59 »
Min bror köpte ett rent av den firman tror jag och det är riktigt kasst. Lite tror jag det beror på monteringen men materialet är smäck med. Ej riktig kanalplast utan 4mm mjuk plast som flexar massor så skivorna poppar ut vid blåst och för vek stomme. Det som deras far köpte säljs vidare oupppackat :(
Oo är kontinuerligt frustrerad över att Ipaden gör en till ofrivillig analfabet

christelle

• Blekinge
« Svar #3 skrivet: 17 feb-13 kl 18:39 »
Det beror ju lite på hur pass kraftiga aluminiumprofilerna är om växthuset är hållbart eller inte. Och en sockel behöver man ha för bra stabilitet. Jag har ett Juliana ungefär lika stort som är köpt på Willab garden för kanske 10 år sen, det enda som gått sönder är glasen och det har berott på blötsnö och fallande grenar - det liknar lite det som är i annonsen. Men Willab lämnar jättelång garanti typ 10-12 år på sina växthus och dom är mycket tillmötesgående om man får nåt problem med sitt växthus, tex så slarvade ungarna bort nyckeln till dörren och jag fick en ny utan kostnad.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

71_loppan

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 17 feb-13 kl 19:47 »
Hej

Jag köpte mitt växthus här och är mycket nöjd!
Det var snabb leverans och enkelt att sätta ihop.
Inte hutlöst dyrt heller...
http://www.hobbyvaxthus.se/
 :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

725 gäster, 2 användare (1 dolda)
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser