Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  höns i hundgård  (läst 2688 gånger)

Csilla75

• Skåne
    • mina husdjur
höns i hundgård
« skrivet: 08 feb-13 kl 09:31 »
Funderar på att göra om hos hönsen till våren och undrar om det finns någon som har sina i en s.k. hundgård? Personligen tycker jag det är snyggare med metall"bur" än de som har träramar....
Funderar på sektionerna som är ca 120 cm höga... Nån som vet var man kan köpa de relativt billigt? Har kollat på blocket men finns inga för tillfället. :-/ Helst då relativt nära Malmö. ;-)
ägare till ett par vita påfågelduvor med spetssvans. har även ett par indiska påfågelduvor, häckpar.

min hemsida med bilder på duvorna: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=120018&gid=2191944

Snuzer

• Vetgirig
    • Blekinge
    • enlitengard
SV: höns i hundgård
« Svar #1 skrivet: 08 feb-13 kl 09:59 »
Våra höns bor i "kennel längan" De huserar i eget hundhus och egen utegård. Bredvid hundarna  ;D De fick överta en sektion av huset och den hundgård som inte användes.

Livet är en smula för kort...  när man tänker efter : )

Csilla75

• Skåne
    • mina husdjur
« Svar #2 skrivet: 08 feb-13 kl 11:06 »
ungefär vad jag hade tänkt mig.  ;D tips på vad man köper relativt billiga sektioner?   
ägare till ett par vita påfågelduvor med spetssvans. har även ett par indiska påfågelduvor, häckpar.

min hemsida med bilder på duvorna: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=120018&gid=2191944

Snuzer

• Vetgirig
    • Blekinge
    • enlitengard
« Svar #3 skrivet: 08 feb-13 kl 13:18 »
Tyvärr, inga tips. Vi köpte av tillverkare för många år sen. Men på blocket finns det ju annons lite då och då på beg hundgårdar/grindar.
Livet är en smula för kort...  när man tänker efter : )

lena70

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 08 feb-13 kl 13:55 »
Jag har med hundgårdar som hönsgårdar, hittat sektionerna på blocket billigt.. ;D

Lycka

• Ångermanland
« Svar #5 skrivet: 08 feb-13 kl 14:45 »
Jag köpte 200*180 billigt förra året.
Som tak lade jag plaststänger som är till ledningar.
Sen spände vi nät över.
Eftersom vi har mycket snö får jag ta bort nätet på vintern.
Ser väldigt prydligt ut.
Hedemorahöns

Rohlena

• Djur ger mer än vad de tar <3
    • Västerbotten
« Svar #6 skrivet: 09 feb-13 kl 10:42 »
Jag har en bekant som har jakthundar och han köpte såna där metallstängsel som vägarbetarna har kring arbeten när dom gräver upp vägar å dylikt. dom e ca 2 meter höga, lite större hål kanske men det beror ju på vilken sorts höns du har. Han hittade dom på blocket men vet att han gick å hörde sig för lite hos olika "firmor" när han behövde fler.
"Tant" på landet med Lappgetter, Gotlandskaniner, ankor, huskatter, schäfermix och Affenpinschern Loke <3

Csilla75

• Skåne
    • mina husdjur
« Svar #7 skrivet: 09 feb-13 kl 10:50 »
jag vill helst ha de som är 120 höga. det är dock ett problem med hundstängsel. de är 180 långa och så mycket vill jag inte ha på bredden. vet någon om det går att hitta halv-seltioner på ca 80-90 cm bredd?

sonja på slätten

• Halland
« Svar #8 skrivet: 09 feb-13 kl 13:02 »
Kan du verkligen gå där om det bara är 120 cm högt? Det låter lite jobbigt tycker jag.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Kelpie

• Västergötland
    • 'Höna Hem'  hönshus inredning
« Svar #9 skrivet: 09 feb-13 kl 13:28 »
Kan du verkligen gå där om det bara är 120 cm högt? Det låter lite jobbigt tycker jag.

-Det tycker jag också!
 Vi fick tag på 'skyddstaket för maskiner' ( ??? ) med grind och allt.. enda nackdelen var att den var 'kycklinggul' i färgen och vi lämnade in den för omlackering.
När du söker på blocket så sök gärna med varierande sökord.
Hönshus inredning
Höna Hem
www.honahem.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

655 gäster, 4 användare (1 dolda)
Svedbo, Stengrim, köksträdgård

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser