Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur vrickad kan någon bli???  (läst 2532 gånger)

LEK

Hur vrickad kan någon bli???
« skrivet: 21 jan-07 kl 14:23 »
Hej!
Nu ska ni få höra det värsta jag hört!!!
Jag bor i Norrahammar i Småland och i fredags gick det att läsa i Jönköpingsposten att någon dödar kaniner här!!!! :'(
Det stod att någon gått in i tre olika trädgårdar nattetid och skurit/huggt halsen på kaninerna som funnits där. Vid ett tillfälle hade förövaren till och med tagit med sig kaninhuvudet. Jag är helt mållös!!!
Vid alla tillfällen har det alltså handlat om småtjejers gosedjur!
VART är vår värld påväg!!!

Halvtolv på natten samma kväll fick jag min snälla man att gå ut i kylan och sätta hänglås på min dotters kaninbur.
Jag tror inte att hon någonsin skulle komma över det om någon människa skulle skada hennes små älsklingar!

Hur sjukt som helst!!! >:(

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:Hur vrickad kan någon bli???
« Svar #1 skrivet: 21 jan-07 kl 14:29 »
Det är just DÄRFÖR jag har två BITSUGNA Ovtjarkor som passar gården...ve den som rör mina kaniner...  >:(
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

sube

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 21 jan-07 kl 15:07 »
#2 vad är det för härliga hundar? Blir ju sugen...
Föder upp Shetlandsponnyer, Hedemorahöns, Myskankor och får i mindre skala.

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #3 skrivet: 21 jan-07 kl 21:09 »
Här delade jag upp diskussionen. Men klickade så hänvisningen hamnade fel. Nu ligger resten om Ovtjarkorna under ämnet brukshundar.

Kerstin Linnea

« Svar #4 skrivet: 23 jan-07 kl 15:41 »
Det är för sjukt...
Jag kommer ihåg när jag var barn så hadde någon dödat två små marsvin och slängt kropparna på gräsmattan i en semesterby där min pappa jobbade...Familjen som ägde marsvinen blev så knäckta att dom reste hem.... >:( :-\...
Det framkom alldrig vem som var den skyldige.....

LEK

« Svar #5 skrivet: 28 jan-07 kl 12:11 »
Hej!
Alla har väl hört på nyheterna om den lilla pojken som blev mördad här i Norrahammar i torsdags. Tyvärr är det nog så att det är samma person som först gav sig på tamkaniner för att sedan avancera till att ta livet av en liten pojke...
HUR vrickad kan man bli.... :'(

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #6 skrivet: 28 jan-07 kl 19:10 »
Hej!
Alla har väl hört på nyheterna om den lilla pojken som blev mördad här i Norrahammar i torsdags. Tyvärr är det nog så att det är samma person som först gav sig på tamkaniner för att sedan avancera till att ta livet av en liten pojke...
HUR vrickad kan man bli.... :'(

Är det så? (Du har skrivit in ett nog).

Jag trodde jag kände till det mesta av hur människor beter sig, men det finns många vrickade handlingar man inte tror någon kan hitta på.

Edgar

LEK

« Svar #7 skrivet: 29 jan-07 kl 08:45 »
Hej!
Att det är samma person som först dödat kaniner och sedan den lilla pojken är än så länge bara en teori. Därför skrev jag "nog". JAG tror dock att det är samma. Jag HOPPAS att det är samma, kan inte tänka mig att det bor TVÅ så vrickade typer i lilla Norrahammar samtidigt. Men man VET aldrig :-\

Vitis

• Skåne
« Svar #8 skrivet: 29 jan-07 kl 11:54 »
Håller med om att det låter helt sjukt.

När jag var barn hände nåt liknande, först på en 4H-gård i närheten och sedan hemma hos flera kaninägare. Det var stort hallå om att en galen djurplågare gick lös och sprättade upp kaniner till höger och vänster. Det blev riksnyheter av det och misstänksamheten och ryktesspridningen var stor.

Det visade sig dock såsmåningom att det inte var nån galning utan mink från en närbelägen å som dödat alla dessa kaniner.

Dela detta:

* Inloggade just nu

456 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser