Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  när är ägg färdiga...  (läst 1066 gånger)

malle h

• Värmland
när är ägg färdiga...
« skrivet: 06 feb-13 kl 07:19 »
har vaktel ägg i kläckaren nu... jag slutade vända dem för flera dagar sedan... men de verkar inte som de vill kläckas ännu...  från att man slutat vända hur lång tid tar det för kycklingarna att komma ut? inte hört nån pipa ännu här.
jag har inte nån lysare...    kände att det är stor vikt skillnad på dessa ägg..
är det så att det kan va levande kyckligar även i de lättare äggen också?

har rätt temperatur på kläckare. dock varierar vår innetemp flera grader... då vi använder mest kamin som värme.
har en brinsea mini kläckare. läste någe om att det är lite känsligt med små kläckare...
Har bondkatt. kaniner. fjäderfän som höns med mera.

hen

• extremt mycket frågor...
    • Småland
SV: när är ägg färdiga...
« Svar #1 skrivet: 06 feb-13 kl 09:20 »
vilken dag är du på? dag 17-18 brukar dom titta fram men ibland även dag 16 och dag 19 :D men runt där....

malle h

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 06 feb-13 kl 13:29 »
skulle tro att det är typ 18 dagar...
Har bondkatt. kaniner. fjäderfän som höns med mera.

hen

• extremt mycket frågor...
    • Småland
« Svar #3 skrivet: 06 feb-13 kl 13:32 »
hur många ägg har du kört? jag hade 38 st i min maskin och fick 9st överlevare....
Men nu borde någon pcikat sig ut... men de kan ju vara så att dom väntar 1-2 dagar till :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

652 gäster, 1 användare
Carolina

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser