Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Activ antikalk  (läst 1835 gånger)

Henrik Uddemar

• Gotland
Activ antikalk
« skrivet: 22 jan-13 kl 23:27 »
Jag fick en acc-tank av grannen och till den följde en del rör med.
På ett rör satt en blå klump och det visade sig vara något som hette Activ Antikalk Mega.
Satte på den på ingående vattenrör och tänkte att det förmodligen var någon form av lurendrejeriprodukt, jag hade ju i alla fall sluppit att betala 695 danska kronor så även om den inte fungerade så slapp jag i alla fall skämmas för att slösat bort pengar.

Nu är det bara det att varmvattenberedaren börjat spöka (rejält) efter att magneterna kommit på.
Först löste jordfelsbrytaren ut när beredaren var igång, sen började säkerhetsventilen bråka och om jag öppnar den och spolar ut vatten så kommer det ut skräp (flagor) vilket tyder på att något trots allt släppt...

Nu till frågan, är det som så att magneterna trots allt fungerar eller gör nytta, allmän skepsis  till trotts?
Är inte längre aktiv på Alternativ.
Nås på henrik.uddemar@gmail.com eller 0733-368438

Hönsmamman

• Södermanland
SV: Activ antikalk
« Svar #1 skrivet: 23 jan-13 kl 21:25 »
Jag skaffade den modellen när vi flyttade hit för 8år sedan.Vår värmespiral i diskmaskinen var helt inkappslad av kalk,någon vecka efter installationen så började flagorna lossna.
Livslängden på magneterna var ca 2-3år så jag fick byta för några år sedan.
Nu har jag modellen som är ansluten till elnätet.
Problemet med kalk som fastnar på dusch väggar och liknande finns fortfarande kvar.
Men jag är nöjd med funktionen,Fick lov att rensa silar i blandare ganska ofta efter installationen det var som grus som satte igen silarna.
Mvh anders

Henrik Uddemar

• Gotland
SV: Activ antikalk
« Svar #2 skrivet: 23 jan-13 kl 23:34 »
Tack för ditt svar Anders.
Jag tar till mig det och hoppas att fler med erfarenheter svarar.
Onekligen lite spännande detta.
Är inte längre aktiv på Alternativ.
Nås på henrik.uddemar@gmail.com eller 0733-368438

Dela detta:

* Inloggade just nu

581 gäster, 1 användare
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser