Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsbytardag Ramstalund söndag 12 Maj 2013  (läst 12096 gånger)

näshulta

• Uppland
SV: Hönsbytardag Ramstalund söndag 12 Maj 2013
« Svar #40 skrivet: 02 maj-13 kl 09:04 »
Jag tar gärna emot dina tuppar , dom kan få gå med mina värphöns.

Självklart!

Vilken av dom, eller båda två. Alla tre!? :-D

Mvh Gabbi

näshulta

• Uppland
« Svar #41 skrivet: 02 maj-13 kl 09:05 »
Och eftersom jag verkar bli av med mina tuppar så letar jag efter en kopparmarantupp, inte allt för stor.

/ gabbi

inanna

« Svar #42 skrivet: 02 maj-13 kl 14:04 »
Hej igen

Tyvärr inga grönskaksplantor här..

Men jag kan ta med mig två st FFS ( fifty five flowery silver)  hönor som värper för fullt. Lite över året gamla.
Värper fina vita ägg.

Byter gärna mot höna som lägger riktigt gröna ägg alt mörkbruna ägg. Eller varför inte gula ägg!  :P

Alt orpington eller en riktigt bra ruvhöna. ( mina bara vääägrar trots att jag har ett par silkeshöns )

Har även en brun silkestupp och två blandrastuppar ( den ena 25%brahma 75% isbar ) och den andra.... eh mollbergs blandning  ;D. Som jag kan tänka mig att skänka bort om intersse finns.

Men jag bor en bit ifrån så jag tar inte med mig om inte intresse finns...

mvh Gabbi

Jag vill gärna ha en tupp vilken ras som helst men inte alltför stor (vet inte vilka höns jag kommer att köpa ännu, får se vad som finns när jag kommer dit) Han ska vara snygg och helst tyst ;-) Om de inte redan är bokade.

näshulta

• Uppland
« Svar #43 skrivet: 03 maj-13 kl 14:01 »
Inanna: Jag har även en grå ( med lite bruna stänk ) silkestupp som jag kan tänka mig släppa.

Han är ju inte så stor och gal vackert. Tyst vet jag inte....
 ???

Jenny på Björkkulla

• Lev idag, imorgon kan det vara för sent!
    • Uppland
« Svar #44 skrivet: 03 maj-13 kl 23:38 »
Okej, här kommer förmodligen den här trådens mest korkade fråga... Vi har tänkt att handla höns den 12:e men hur ska man frakta hem dom? Trälådor, kattburar? Ja, som Ni förstår har jag inte haft höns förut :-)
De enda dumma frågorna är de som man inser för sent att man borde ställt  :)
Flyttlådor med klippta andningshål tycker jag är smidigast, mörkret gör dem lugna och de är lagom rymliga att stoppa ett par höns i. Trälådor går nog bra om de är lagom stora och kattlådor med men då får det nog bara plats en om du inte köper kycklingar eller annat smått,
Jag och maken har sönerna (4 och 7 år), döttrarna  (1 och 2 år),  Vi har Hedemorahöns, kalkoner, gotlandskaniner och  katter. Tidigare har vi haft en fjällnära hushållsko och hälsingefår, Vi bor i ett 300 år gammalt torp.

Jenny på Björkkulla

• Uppland
« Svar #45 skrivet: 03 maj-13 kl 23:46 »
.
« Senast ändrad: 04 maj-13 kl 23:18 av Jenny på Björkkulla »
Jag och maken har sönerna (4 och 7 år), döttrarna  (1 och 2 år),  Vi har Hedemorahöns, kalkoner, gotlandskaniner och  katter. Tidigare har vi haft en fjällnära hushållsko och hälsingefår, Vi bor i ett 300 år gammalt torp.

Kanin-Eva

• Dalarna
« Svar #46 skrivet: 04 maj-13 kl 09:27 »
Hur hittar jag dit?

Till Ramstalund hittar jag men hur hittar jag lokal/område där själva hönsbytardagen är? Skyltar? Eller det kanske är självklart när jag väl kommer dit.
Lever min dröm på världens vackraste plats med min man, kaniner, hundar, höns och odlingar.

Jenny på Björkkulla

• Uppland
« Svar #47 skrivet: 04 maj-13 kl 23:18 »
Det är väl skyltat!

winnitopi

• Uppland
« Svar #48 skrivet: 05 maj-13 kl 16:15 »
Hej! JAg har några pärlhöns om någon är intr.De är grå men jag vet inte kön.De är kläckta i aug-12.Har även 3 blandistuppar från förra året med bla Faverolle i sig.Massor av kaninungar så jag tar med några.
Är intr av vaktlar,kryddväxter,tomater,hallonplantor o andra matnyttiga växter.
Problem är till för att skjutas upp för att sen glömmas bort :)

Migus

• Västmanland
« Svar #49 skrivet: 05 maj-13 kl 20:21 »
Jag söker kalkoner om de är någon som har. Unga om de är möjligt  :)

dintan

• Uppland
« Svar #50 skrivet: 05 maj-13 kl 20:55 »
Ska skaffa höns och vill ha typ åtta trevliga, sociala hönor, ingen tupp... Kommer till Ramstalund på söndag. Vilka ska vi köpa?

Prästgårdshönan

• Uppland
    • Höns och pelargoner på Haga
« Svar #51 skrivet: 05 maj-13 kl 21:41 »
I år kan jag ej ha nåt eget bord med höns då jag kommer ensam med de 4 barnen men jag vill gärna kika om det finns nåt spännande i ägg-väg som kan köpas med hem. En snygg och trevlig kanin i lagom storlek kan också vara intressant.

Men om det är nån som är intresserad så kan jag ta med av ett gäng vita dvärgsilke snart 3 mån gamla (blir något större än rasstandard), svarta storsilke 3,5 mån gamla, dvärgkochin 3 mån gamla hönor, dvärg vithätta svarta med vit hätta 4 mån gamla hönor. Silkena är ej könsbestämda. Nån blandras troligen höna finns också ca  2-3 mån gammal. Men tar endast med om någon "bokar" dem...
Prästgård från 1700-talet som bebos av 2 vuxna, 4 små gossar, 2 hundar, 3 katter, okänt antal kaniner, hönor och ibland vaktlar, ankor och kalkoner.

näshulta

• Uppland
« Svar #52 skrivet: 06 maj-13 kl 10:02 »
I år kan jag ej ha nåt eget bord med höns då jag kommer ensam med de 4 barnen men jag vill gärna kika om det finns nåt spännande i ägg-väg som kan köpas med hem. En snygg och trevlig kanin i lagom storlek kan också vara intressant.

Men om det är nån som är intresserad så kan jag ta med av ett gäng vita dvärgsilke snart 3 mån gamla (blir något större än rasstandard), svarta storsilke 3,5 mån gamla, dvärgkochin 3 mån gamla hönor, dvärg vithätta svarta med vit hätta 4 mån gamla hönor. Silkena är ej könsbestämda. Nån blandras troligen höna finns också ca  2-3 mån gammal. Men tar endast med om någon "bokar" dem...

Hej!

Jag är intresserad av svarta silkes. Gör inget om det skulle vara en tupp. Men en höna vore ju oxå trevligt... ( med lite tur kanske det blir en av varje, hi hi )

Dvärgkochin, hur stora är dom? Kan tänka mig två st.

Och gärna ett prisförslag så jag vet om jag även ska ta med mig makens plånbok...  ;D ;D ;)
Mvh Gabbi

Prästgårdshönan

• Uppland
    • Höns och pelargoner på Haga
« Svar #53 skrivet: 06 maj-13 kl 18:49 »

Ja glömde skriva pris...  :-[

Storsilke kostar 125kr/st

Dvärgkochin höna 3 månader 150kr/st

Dvärgsilkes vit 100kr/st

Blandras troligtvis höna 75kr/st

Vithätta höna 150kr/st
Prästgård från 1700-talet som bebos av 2 vuxna, 4 små gossar, 2 hundar, 3 katter, okänt antal kaniner, hönor och ibland vaktlar, ankor och kalkoner.

Husfrun

• Uppland
« Svar #54 skrivet: 06 maj-13 kl 22:46 »
Åh vad jag längtar till Söndag:) för en kompis räkning så söker jag ankor, är det någon som har med? jag söker avelsägg från mille fleur,kopparmaran och Sussex!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #55 skrivet: 07 maj-13 kl 21:24 »
Självklart!

Vilken av dom, eller båda två. Alla tre!? :-D

Mvh Gabbi
Släng med alla tre du :) jag har ett stort gäng höns o dom går utan tupp just nu då jag gav bort honom *s*

Jag tar med köttras kanin ungar om nån är intresserad.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

sarwen

• Södermanland
« Svar #56 skrivet: 08 maj-13 kl 09:27 »
Hej igen

Tyvärr inga grönskaksplantor här..

Men jag kan ta med mig två st FFS ( fifty five flowery silver)  hönor som värper för fullt. Lite över året gamla.
Värper fina vita ägg.

Byter gärna mot höna som lägger riktigt gröna ägg alt mörkbruna ägg. Eller varför inte gula ägg!  :P

Alt orpington eller en riktigt bra ruvhöna. ( mina bara vääägrar trots att jag har ett par silkeshöns )

Har även en brun silkestupp och två blandrastuppar ( den ena 25%brahma 75% isbar ) och den andra.... eh mollbergs blandning  ;D. Som jag kan tänka mig att skänka bort om intersse finns.

Men jag bor en bit ifrån så jag tar inte med mig om inte intresse finns...

mvh Gabbi

Å, jag skulle jättegärna vilja ha FFF, vår förra dog för ett par år sen, men var den gosigaste och tamaste man kunde tänka sig, det var dotterns egen ... Vad vill du ha för dem?

Chicken

« Svar #57 skrivet: 08 maj-13 kl 12:13 »
Jag kommer att ta med mig fina svarta dvärgkochin, ett par och enstaka tuppar,3 månader gamla. Ev ett par viltfärgade dv.silke och vaktelägg också.

Chicken

« Svar #58 skrivet: 08 maj-13 kl 12:15 »
Ska man boka bord ? Vill gärna ha bord om det inte är försent :)

jasmine83

• Uppland
« Svar #59 skrivet: 08 maj-13 kl 14:39 »
Åh vad jag längtar till Söndag:) för en kompis räkning så söker jag ankor, är det någon som har med? jag söker avelsägg från mille fleur,kopparmaran och Sussex!

Jag har ankor. En hane och två eller tre honor.
Hos oss bor förotom 21 hönor med sina två tuppar, 15 myskankor, två hundar, fyra katter och två åsnor...

Dela detta:

* Inloggade just nu

602 gäster, 1 användare
Hantverkaren

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser