Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Multivitamin till höns??  (läst 7700 gånger)

flashing22

• Småland
Multivitamin till höns??
« skrivet: 03 jan-13 kl 11:38 »
Hej, har en förkyld kyckling på 6 v, och jag vet att jag läst här, om att Multivitamin skulle vara bra. Menar ni ( säkert dum fråga ) Multivitamin för oss....?? I så fall hur mkt ska man ge dom?? Kycklingen är väldigt het, feber, också. Kan man ge typ Magnecyl, liten dos upplöst i vatten?? Tacksam för tips..// Helén
Bor på landet vid havet,Ostkusten, lever tillsammans med mina Brahma-höns, 2 katt-tjejer, en halvperser och en Bengal, och så en händig sambo!!

Mastweiler

• Närke
SV: Multivitamin till höns??
« Svar #1 skrivet: 03 jan-13 kl 11:44 »
Jag köpte vitaminer i flytande form som man droppar i vattnet. Det var till vanliga burfåglar å inköpt på zoo-affärn. Jag hade en kyckling med snurrsjukan (e-vitaminbrist). Den blev bra efter det och han har en egen flock idag.

TouchOfRed

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 03 jan-13 kl 11:58 »
Jag köpte multivitamin på granngården (samma sort till både höns, får, kor, grisar mm). Kommer i en mindre dunk och doseringsanvisningen är x ml till 100 kycklingar så den räcker superlänge! Kostar typ 149 eller ngt sånt. Har fungerat bra för mig, både till förkylda kycklingar och till en tupp som troligen hade brist på e-vitamin!
Har 2 katter och föder upp guld svartbandad och guld blåbandad  stor Brahma.

Znibban

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 03 jan-13 kl 12:46 »
Jag köpte multivitamin på granngården (samma sort till både höns, får, kor, grisar mm). Kommer i en mindre dunk och doseringsanvisningen är x ml till 100 kycklingar så den räcker superlänge! Kostar typ 149 eller ngt sånt. Har fungerat bra för mig, både till förkylda kycklingar och till en tupp som troligen hade brist på e-vitamin!

Hur lång hållbarhet är det. Jag har ju bara 8 höns + tupp.

skogstrolla

• Jämtland
« Svar #4 skrivet: 03 jan-13 kl 12:51 »
Den håller minst ett par år,jag ger mina en gång i veckan stadigt året om.
E man nog tokig så går de....fast jag e själv..
skogstroll med två ardennerdamer,åsenfår,dikor,höns,gris å gård

flashing22

• Småland
« Svar #5 skrivet: 03 jan-13 kl 15:16 »
Granngården får det bli, tack för svaren
Hälsningar Helén
Bor på landet vid havet,Ostkusten, lever tillsammans med mina Brahma-höns, 2 katt-tjejer, en halvperser och en Bengal, och så en händig sambo!!

Dela detta:

* Inloggade just nu

674 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser