Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höna gör kullebyttor ???  (läst 7070 gånger)

Lisen

SV: Höna gör kullebyttor ???
« Svar #20 skrivet: 02 jan-13 kl 15:44 »
Det viktiga är att du ger det direkt i näbben så du är säker på att hon får i sig allt. Du kan blanda ut det med några droppar vatten så gör det inte så mycket om lite hamnar bredvid.
D-vitamin kan oxå vara ide att ge men jag har inte dos i huvet och kommer inte åt att kolla på det just nu.

höna bönan

• -
SV: Höna gör kullebyttor ???
« Svar #21 skrivet: 05 jan-13 kl 22:51 »
Tack för alla tips och råd. men kan meddela att hönan Esmeralda nu har gått hädan. Det gick inte längre. Vi försökte ge henne E- vitamin för att kurera. Men hon vart inte bättre. Så i dag fick hon fara till hönshimlen.   :'( . Synd för hon var så fin helt vit . Och förhoppningar var att hon skulle föra in lite ljusare höns i flocken. men som också sagts här .det är inte bra att avla på en höna som kanske kan föra det vidare.
Men vi fortsätter att ge extra E- vitamin till de övriga . Och hoppas att det inte blir nå mer kullebyttor i hönsgården.
Har Gammelsvensk dvärghöns...Och Hedemora höns

Dela detta:

* Inloggade just nu

514 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser