Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur köper du ditt golvströ?  (läst 4165 gånger)

Xoot

• Gäst
SV: Hur köper du ditt golvströ?
« Svar #20 skrivet: 27 dec-12 kl 20:46 »
Gräver ut allt ströet ca 2 ggr/år

Låter tjockt. Hur tjockt lager har du för att våga hålla på det 6månader i stöten?

pyromanen

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 27 dec-12 kl 21:40 »
Låter tjockt. Hur tjockt lager har du för att våga hålla på det 6månader i stöten?
Våga?
Sålänge det är torrt och fyller sin funktion ser jag inte vad jag skulle vara rädd för? Har bajsbinge under sittavdelningen, så det mesta skiten hamnar inte i ströet.
Hur tjockt lager? tjaa, varierar kanske ml 5-15 cm.

skogsbonne

• Värmland
« Svar #22 skrivet: 27 dec-12 kl 22:37 »
ok för jag har ingen bajsbräda så jag brukar ta ut allt varannan vecka och efter en vecka strö över lite nytt under sittpinnarna

pyromanen

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 28 dec-12 kl 08:57 »
ok för jag har ingen bajsbräda så jag brukar ta ut allt varannan vecka och efter en vecka strö över lite nytt under sittpinnarna
Oj vad mycket jobb!  med lite mer praktisk inredning skulle du kunna spara mycket jobb!
I storskaliga värpanläggningar är det vanligt att rensa ut all strö var 3 månad, men där har de ju mycket högre beläggning, så i en liten flock med färre hönor/kvadratmeter ska det inte vara nödvändigt så ofta. (men om skiten hannar i ströet och de dessutom kommer år att sprätta runt  skiten då funkar det såklart inte särskild länge!) 

skogsbonne

• Värmland
« Svar #24 skrivet: 28 dec-12 kl 09:53 »
nej och jag vet inte hur jag ska få ditt en bräda heller men det får bli när dom flyttar ut till våren. Dom är 24 st på ca 8-10 kvm

pyromanen

• Gäst
« Svar #25 skrivet: 28 dec-12 kl 13:43 »
Om du gör som en låg bred bur med hönsnät på och har sittpinnarna direkt ovanpå buren så hamnar skiten i buren.

Dela detta:

* Inloggade just nu

607 gäster, 3 användare
Anders Flix, Själv är bäste dräng, addebadde

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser