Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bruksridning i Stockholm?!  (läst 5585 gånger)

S KVATTRAM

• Skvattram
SV: Bruksridning i Stockholm?!
« Svar #20 skrivet: 30 okt-09 kl 23:11 »
Det är ju inte de snälla människorna som är problemet.

I många timmar dessutom.  >:( Jag tycker det här låter helt vansinnigt, och hoppas att djurskyddet sätter stopp för det innan hästen kommer till skada, eftersom du själv uppenbarligen inte inser vad du utsätter din häst för.

Skaffa dig en cykel istället. Har redan 7st cyklar och djurskyddet har aldrig haft något att anmärka på i min hästhållning, så ta det lugnt han har stått så i 18 år och aldrig har någon varit dum, som sagt Järna är en fredlig plats med väldigt djurvänliga människor och barn som lever naturligt och sunt men där du bor kan man nog inte ha det lika trevligt. Har aldrig låst dörren ens när jag åker på semester! Folk har  vettigare sysselsättningar här än att plåga djur. Så du får ta och skaffa dig ett bättre boende så du får en trevligare  och mera avslappnad inställning till brukshästarnas uppgifter.

Rooster

• En av två
    • Östergötland
    • Hönsraser
« Svar #21 skrivet: 31 okt-09 kl 11:34 »
stå på dig..tycker att du gör rätt! järna är inte stockholms c ::)  ::)  ::) *obs ironisk*  ::) ::) ::) även om vissa tycks tro det
ÅKERHULTS RASHÖNS - Vi håller på med uppfödning av fasaner och rashöns. Har mer än 25 olika raser i ett flertal färger. Vill du köpa avelsägg? Besök vår Hemsida:
http://honsraser.se

Pettersborg

• Västergötland
« Svar #22 skrivet: 26 nov-09 kl 10:00 »
Kolla med Juf i stockholmsområdet ang bruksridning och körning annars kan du höra med fjordhästföreningen i stockholm. vi  här nere i skaraborg brukar hålla på med sådana saker och har även träningar och kurser.

Jimmy G

• Södermanland
« Svar #23 skrivet: 26 nov-09 kl 18:06 »
jag är interserad av brukshästar och bor nära stocholm c men har svårt att hitta stall med lagom stora hästar för mig och folk som vill ha mig i stallet
kusk utan arbetshäst, En kördräng med arbete som dräng. Kamoflerad till skogselev. Fast i grund å botten en envis ärlig hedlig backåtsträvare ;)

Mustang

« Svar #24 skrivet: 03 dec-09 kl 22:10 »
 Hej,jag tror Hästa gård,Sthlmstadägda gården mellan Rinkeby och Akalla har en del bruksridning.Iallefall tävlingar.Det går flera Nordsvenskar.Berätta gärna om du får reda på ngt!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #25 skrivet: 04 dec-09 kl 19:50 »
jag är interserad av brukshästar och bor nära stocholm c men har svårt att hitta stall med lagom stora hästar för mig och folk som vill ha mig i stallet

Kan du ta dej ut till mej ( mellan bålsta o örsundsbro) så får du hålla på med hästarna hur mkt du vill .
Vi har brukshästar som vi gör allt med ,,westernridning , dressyr ,,drar timmerstockar , inkörning , unghästhantering ,, nh mm mm det finns alltid platts för ett par arbetsvilliga armar .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Rajo

• med tillvaron ömsom guldkantad ömsom sorg..
    • Uppland
    • eclipsabventure
« Svar #26 skrivet: 18 dec-09 kl 22:55 »

Bra att du vet  att stå på dig, för om ett djur har en begåvning och får en uppgift med att använda den i sitt liv i en värd där folk har glömt det samarbete som kan finnas bland folk o fä ..
Med livet som insats men så gå då. Läs och lär om Stallenergi

S KVATTRAM

• Skvattram
« Svar #27 skrivet: 26 dec-09 kl 01:29 »
Jag har 15 hästar och de flesta har jag fött upp och ridit in, men det är bara Carino som kan stå utanför affärer eller vid stationen och vara helt nöjd och bekymmersfri och verkligen förstår att " här är min vänteplats" och det är lika bra och fridfullt som att stå hemma i hagen. Ingen annan av mina hästar skulle tycka så utan de skulle bli rastlösa och oroliga efter 5min även om Carino var med, och skulle göra allt för att komma därifrån!

Dela detta:

* Inloggade just nu

590 gäster, 1 användare
Allt i allo

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser