Nu vill jag att alla ni som håller på med detta slår ihop era kloka huvuden och kommer med smarta tips och "att tänka på" saker.
Om allt som har med kaniner att göra exempelvis skötsel, uppfödning, foder, slakt, transport, regler/lagar osv.
Jag ringde länstyrelsen för min egen del i höstas. Har du kaniner för eget bruk kan du ha upp till 20 vuxna djur och upp till 150 växande sammtidigt. Har du mer ska byggnaden förprövas. Har du kaniner för att sälja (som ett företag men tanke på att tjäna penger) ska du lämna in en ansökan till länstyrelsen, oavsett antal djur! de kommer då ut till dig och förprövar dina förhållanden.
Ang foder så har jag lätt att klippa grenar då jag bor i skogen

Jag har hö, ej ensilage, som jag köper av en hästgård. Under hösten kan du ge dom billiga äpplen som tilltugg, det går att ge dom äpplen hela året, men de är billigast under hösten..Morötter kan man odla själv. Ska du ge dom pellets så finns det många olika sätt, jag ger dom renfoder, de blir inte lika feta och det är drygare.
Burmåtten är olika beroende på om det är hobby eller inte. Det är även ett nytt lagförslag på nya mått.
Slakten, ja, Gösta här på forumet kan hjälpa dig med det, du bodde i Uppland. Annars får du skaffa hjälp om du inte vill göra det själv. Viktigt då är att du vet vad du gör. BEDÖVA först, avliva sen, snabbt!
Lycka till!