Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  liten kyckling  (läst 2024 gånger)

skogsbonne

• Värmland
liten kyckling
« skrivet: 18 dec-12 kl 16:30 »
jag har kläckt kycklingar och jag la in ett ägg 4 dagar efter dom andra och nu när jag ska lyfta ner den nya kycklingen som är ensam i kläckaren och ca 6-7 timmar gammal så blir den hackad på och jag vill ju inte att den ska vara själv i kläckaren.
vad ska jag göra

Xoot

• Gäst
SV: liten kyckling
« Svar #1 skrivet: 18 dec-12 kl 16:47 »
Det brukar bli så.

Många väljer därför att köpa kycklingar inom samma ålder, eller andra djur inom samma ålder. För att sällskapa separat.
En del tycker inte en kyckling är värd det.. Och nackar den därför ganska omgående.

skogsbonne

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 18 dec-12 kl 17:16 »
jag lade in ett ägg och det var av brahma så det är den enda brahman men om det hade varit en vanlig bonnkyckling så hade vi nog tagit bort den.
Finns det inget annat att göra

Xoot

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 18 dec-12 kl 17:42 »
Nu vet jag inte hur det ser ut med hönsfantaster där du bor.
Men prova sätta ut en annons här på sidan, en del här kläcker kycklingar året om varje månad.

Hade ju varit perfekt om du fått tag i några kycklingar på cirka samma ålder.
Med lite tur också så kanske det blir samma ras.

skogsbonne

• Värmland
« Svar #4 skrivet: 18 dec-12 kl 18:24 »
Vi sätte ner kycklingen igen och då hade han blivit mer fluffig så nu hackade dom inte på honom :)

FM

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 18 dec-12 kl 21:02 »
Alltså en 4 dagars skillnad ska inte göra stor skillnad... Dock så ska kycklingar inte ha mat/vatten de två första dyngnen, då lever de på gulan. Den klarar lungt va själv ett/två dygn. Jag själv har haft kläck ca en gång i veckan under en period i sommar, då hade jag kycklingar i olika åldrar ihop. Funkade bra. Man får ha kollen ;)
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

skogsbonne

• Värmland
« Svar #6 skrivet: 18 dec-12 kl 22:00 »
jo men den enda är ny född och dom andra var 4 dagar. tycker för synd om kycklingarna så jag löfter yt dom ur maskin så dom får mat och vatten

FM

• Skåne
« Svar #7 skrivet: 18 dec-12 kl 23:26 »
Jo dom andra äldre behöver juh inte vänta in den sista i i kläckaren har de vart där ca två dar så ta ut dem ;) Jag menade att den sista kunde vart kvar lite längre. Jag vet hur det är man tycker synd om dem. Hoppas det går bra!
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

skogsbonne

• Värmland
« Svar #8 skrivet: 19 dec-12 kl 06:13 »
jag tar lyfter bort kycklingarna så fort dom torkat + att kläcker man full kläckare så blir det väldigt trångt

Dela detta:

* Inloggade just nu

669 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser