Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rökt björn samt Rökt bäver  (läst 1677 gånger)

En _Ensam_Fjäril

• Blekinge
Rökt björn samt Rökt bäver
« skrivet: 18 dec-12 kl 01:09 »
Hej

Bestämde mig för att ordna en viltlåda till mina föräldrar i julklapp. det blev bla rökr björnstek och rökt bäverstek.

Någon som smakat detta?
Finns det ngn som sitter på ngt gott recept? eller gott till vad? ostbricka? tips och förslag mottages gärna.

CaJo

• Skåne
SV: Rökt björn samt Rökt bäver
« Svar #1 skrivet: 19 dec-12 kl 18:13 »
Jag har smakat båda som kommit i en s.k. delikatesslåda (julklapp). Men jag får säga att det är inget som jag kommer att anstränga mig för att smaka någon mer gång.

Vi åt det med kniv och öl som plockmat. Sista gången vid elden på jakten. Men med ost??  Nä!

svartorkidee

• Västergötland
SV: Rökt björn samt Rökt bäver
« Svar #2 skrivet: 19 dec-12 kl 20:08 »
bäver ska tydligen vara gott enligt ''de som vet'' men björn har jag smakat å det hade en ''sur smak'' å e inget jag vill äta igen.. å tydligen så ska det vara så dåligt så att inte ens hundarna äter det men det finns säkert nån som tycker om det med..

Dela detta:

* Inloggade just nu

404 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser