Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sammanföra nykläckta med 1 månad äldre fåglar  (läst 1160 gånger)

Lijing

• Medeålders 3-barnsmamma med mat- odlintresse.
    • Västerbotten
Sammanföra nykläckta med 1 månad äldre fåglar
« skrivet: 17 dec-12 kl 15:22 »
Det ser mörkt ut för mina 22 andra ägg i kläckaren, de får ligga ett par dygn till men det känns som om det är kört.

Nu undrar jag om det funkar att försöka kläcka fram en omgång till o ha dem ihop med dem som föddes i förrgår? Det kommer då att skilja ca 4 v på dem om jag beställer ägg på en gång. 2 st känns lite...lite.  ::)
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning, the devil says "Oh crap, she´s up"!

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
SV: Sammanföra nykläckta med 1 månad äldre fåglar
« Svar #1 skrivet: 17 dec-12 kl 17:30 »
Nu är jag inte jätte-erfaren på det området men det jag har sett på mina kycklingar är att de som är nyckläckta är så väldigt små mot de som har kommit ett par veckor längre, jag hade nog inte vågat ha dem ihop.
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

flashing22

• Småland
« Svar #2 skrivet: 17 dec-12 kl 19:10 »
Hej, jag fick 5 Maran-kycklingar i fredags, de satte jag ihop med en ensam 3-veckors marankyckling ( höna eller tupp, vet ej ) den var lite förvirrad ett par timmar, sedan började han/hon pyssla om de små. Nu går det hur bra som helst. Eftersom den, var den enda kycklingen som kläcktes då, fick han flytta in till 2 3-veckors Isbar-kycklingar. Dom tog hand om den direkt, skyddade den mm.

Så jag tror inte det blir några problem i ditt fall.

Hälsn Helén
Bor på landet vid havet,Ostkusten, lever tillsammans med mina Brahma-höns, 2 katt-tjejer, en halvperser och en Bengal, och så en händig sambo!!

Lijing

• Västerbotten
« Svar #3 skrivet: 17 dec-12 kl 20:15 »
Sorry, eftersom detta är vaktelforumet förutsatte jag nog att alla förstod att det var vaktlar jag avsåg.  :-[  ;)

Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning, the devil says "Oh crap, she´s up"!

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #4 skrivet: 17 dec-12 kl 20:43 »
Oj då har jag nog inte kollat vart tråden låg, slarvigt av mig :P
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Lijing

• Västerbotten
« Svar #5 skrivet: 18 dec-12 kl 08:30 »
No worrys! Inte alltid man tänker på det.

Tror inte att jag behöver oroa mig för detta för en liten dog nu på morgonen.  :'( Låg när jag skulle mata dem o sedan gick det fort. Den andra ser pigg ut men liiite ostadig. Får se hur det gått när jag kommer hem från jobbet idag.  :-\

Dela detta:

* Inloggade just nu

515 gäster, 3 användare
Power4you, Elin_LK, skogaliten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser