Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  slö kyckling  (läst 1205 gånger)

Miss Evil

• Skåne
slö kyckling
« skrivet: 28 nov-12 kl 19:32 »
Mina kycklingar kläcktes för 3 dagar sen i kläckare och placerades hos en fostermor vars ägg inte kläcktes. En kyckling kom inte ut själv..Låg länge och viftade med ett ben ute. Vi hjälpte den ut men den var då ganska slö. Satte ut den till hönan men den tog inte för sig så den fick komma in i kläckaren igen så den var riktigt pigg.
Hade sen koll på den hos hönan så den åt osv. I morse låg den bredvid hönan iskall o alla trampade på den. De har även grislampa. Värmde den i behån o märkte att den rörde sig. Tog in den och nu är den pigg igen och piper som bara den. Har fått i den lite ägg men den äter dåligt själv.
Vad ska jag göra med den? Vågar jag sätta ut den igen? Hade ju varit enklast så. Ska jag ha den inne måste jag ta in en lampa o fixa o så är den ensam. Nu ligger den med en varm flaska. Är från ett köpeägg och det blev bara två kycklingar så jag är rädd om den. Förslag!
månskensbonde med man, son, hund, katt, kor, får, getter o kaniner. Bor på en helt underbar plats omgiven av hagar o bokedungar. Försöker att leva i nuet.

Löparnäs

• Västerbotten
    • TjäderAndens
SV: slö kyckling
« Svar #1 skrivet: 29 nov-12 kl 12:22 »
Du vågar nog inte sätta ut den nu..
ha den inne några dagar så du ser att den äter bra och är pigg..
Har du tur tar hönan tillbaka den men det är inte säkert.. då får du vara hönsmamma tills den är tillräckligt stor för att klara sig själv.
Har höns för trevligt sällskap, ägg och kött

Miss Evil

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 29 nov-12 kl 20:53 »
Hej! Satte ut den på morgonen då den inte ville vara själv o verkade pigg. Har haft den under observation hela dagen o den verkar pigg. Ska ut igen senare o kolla. Hoppas det går bra..
månskensbonde med man, son, hund, katt, kor, får, getter o kaniner. Bor på en helt underbar plats omgiven av hagar o bokedungar. Försöker att leva i nuet.

Löparnäs

• Västerbotten
    • TjäderAndens
« Svar #3 skrivet: 30 nov-12 kl 10:47 »
Hur går det med den lilla?
Har höns för trevligt sällskap, ägg och kött

Miss Evil

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 02 dec-12 kl 17:41 »
Jo tack! Den hänger med än :) Kanske något sömningare än sina syskon men jag hoppas det går vägen och att det är en höna :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

776 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser