Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När kastrera hankatt  (läst 1235 gånger)

hönsmamma 11

• Södermanland
När kastrera hankatt
« skrivet: 28 nov-12 kl 17:13 »
Vilken ålder tycker ni att de är lämpligt att kastrera en han katt. Har tagit hand om en katt unge på 18 veckor en hane.

wahlgrens

• Uppland
SV: När kastrera hankatt
« Svar #1 skrivet: 28 nov-12 kl 17:16 »
Brukar det inte vara vid 6 mån?

vindensbonig

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 28 nov-12 kl 21:38 »
Mins inte men nötterna bör väll ha kommit ner först i alla fall om det ska vara någon ide och det kan va lite olika vad ja vet .

CaJo

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 28 nov-12 kl 22:12 »
6 månader minst.

Ithilwenyuu

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 30 nov-12 kl 11:37 »
Katter går utmärkt att kastrera redan vid tolv veckor. Att kastrera hankatter är enklare än honkatter eftersom allt sitter "utanpå", och de brukar återhämta sig snabbt.
Många veterinärer är tyvärr restrektiva med att kastrera före 6 månader "för att det ska vara så", och för att det sägs att det gör att katterna inte utvecklas helt och blir mindre. Men det är många uppfödare som kastrerar både honor och hanar före 6 månader utan att det påverkar kattens utveckling negativt, och fått stora fina katter ändå. :)
Så kastrera din lilla kille så snart som möjligt du, så slipper han alla jobbiga hormoner som förmodligen hinner komma om man väntar till 6 månader. Dessutom försvinner risken att han börjar "sjunga" efter flickor och börjar revirmarkera.

Dela detta:

* Inloggade just nu

462 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser