Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nu kan rikt folk skaffa höns också  (läst 2450 gånger)

flindra

• -

Blötsnö

• Östergötland
SV: Nu kan rikt folk skaffa höns också
« Svar #1 skrivet: 24 nov-12 kl 09:13 »
 ;D
Vilken tur för alla stackars rikingar!

flindra

• -
« Svar #2 skrivet: 24 nov-12 kl 11:37 »
Det ser lite jobbigt ut att städa, men har man råd att köpa ett hönshus för hundratusen dollar har man nog råd att anställa nån för att städa...

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #3 skrivet: 24 nov-12 kl 12:59 »
Äh jag har redan byggt en kinesisk pagod till mina kochin höns.  :P Den är nästan färdig nu exteriört ska bara ha lite småfix på drakarna på taket och en svarvad spira högst upp. Plus hönsgården förstås. Där ska allt nät monteras och fixas dörrar. Sedan ska den lilla kinesiska mysträdgården bredvid ordnas till. Där jag tänkt sitta och kela med mina fina hönor.

Just nu bor visserligen sussexhönsen i pagoden och kochin hönsen inne i stallet.  Men så kan det bli ibland-är ju lite mer plats i pagoden och sussexarna är just nu fler.

Tanken är dock att bygga ett "Näbberly"/ "Beakerly" i engelsk stil till sussexarna så småningom. Eller nåt.

Jag har inte bestämt än hur det ska se ut men lite inspirerat av " Pemberly" i  Pride & Prejudice filmerna kanske?

http://images2.fanpop.com/images/photos/6100000/Pemberley-pride-and-prejudice-1995-6175073-450-338.jpg

Och det kommer INTE kosta 100 000 :-P.....

Problemet är att myskankorna har börjat kräva en inka-stad.
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

FM

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 24 nov-12 kl 13:14 »
"Problemet är att myskankorna har börjat kräva en inka-stad"

haha  ;D
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

fjällan

• Östergötland
« Svar #5 skrivet: 24 nov-12 kl 13:37 »
dom husen vill jag gärn se bild på

flindra

• -
« Svar #6 skrivet: 24 nov-12 kl 14:16 »
Och det kommer INTE kosta 100 000 :-P.....

DOLLAR, inte hundratusen kronor...

tessg

• -
« Svar #7 skrivet: 26 nov-12 kl 07:02 »
Verkar i alla fall bättre än detta www.carefreecoops.co.uk/
Rödkullor och Fjällkor, Gotlandsfår, Nordsvensk häst, Hedemorahöns, Fransk Vädur och Svensk Päls kaniner, vaktlar, hund & katter.
Nästa projekt: skaffa grisar!

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #8 skrivet: 27 nov-12 kl 11:25 »
DOLLAR, inte hundratusen kronor...

Jaja, oavsett så är det ju skitdyrt om man kollar på vad ma nfår för pengarna...
Mörkmårdens Minigrisar
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #9 skrivet: 27 nov-12 kl 11:29 »
"Problemet är att myskankorna har börjat kräva en inka-stad"

haha  ;D

Ja det kommer dom inte att få. De ska få ett vettigt hus, men hade inte tänkt på nån särskild stil. Troligen nåt neutralt som kan passa nära kinapagoden.
Om jag känner mig kreativ så kanske de kan få EN mexikansk trappstegspyramid ( i trä) men jag har ingen aning om hur jag ska lösa konstruktionen....
Mörkmårdens Minigrisar

Löparnäs

• Västerbotten
    • TjäderAndens
« Svar #10 skrivet: 27 nov-12 kl 12:05 »
Varför inte göra en damm med trappsteg runt om och en "ramp" längst mitten av varje sida...
så liknar det en inkapyramid  ;D

Misstänker att ankorna skulle gilla en lite upphöjd plats längst dammkanten att sitta och sola på..
Trall och färdiga "vangstycken" (trapp) för sidor och på plattformen.. en köpes plastdamm i någon form..
Plattformen upptill skärs ur för att passa formen på dammen.. och så en liten fontän i mitten  ::)

Ingen grävning och lätt att tömma och rengöra.. (montera fast ett avlopp i botten på dammen)
Har höns för trevligt sällskap, ägg och kött

Dela detta:

* Inloggade just nu

700 gäster, 1 användare
LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser