Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ammoniak  (läst 1400 gånger)

knatt

• Finland
ammoniak
« skrivet: 17 nov-12 kl 18:10 »
hur ska man sköta ströet för att det inte ska lukta ammoniak??
jag sätter in nytt torv relativt ofta, inte alla dagar, men flere gånger i veckan. efter ett par tre dagar e lukten där igen. >:( ska jag ta ut av det gamla ströet före jag lägger in nytt? eller vad skall jag göra ??? det finns en ventilation, dock är den inte så bra.
skall jag riva ut allt och börja från början?

FM

• Skåne
SV: ammoniak
« Svar #1 skrivet: 17 nov-12 kl 19:58 »
Mockar man inte ur blir det lukt i alla fall om det inte välventilerat. Man kan lindra endel med stalosan om man vill köra med bädd, strö ett lager stalosan innan man lägger på nytt strö. Kalken i stalosanet "binder" bädden oxå. Bädd är dock tungt att mocka ut när man väl ska göra det. Testa olika strö o metoder.

:)
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #2 skrivet: 17 nov-12 kl 20:04 »
ska jag ta ut av det gamla ströet före jag lägger in nytt?
skall jag riva ut allt och börja från början?

Luktar det ammoniak måste allt strö ut o nytt fräscht in.
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

knatt

• Finland
« Svar #3 skrivet: 17 nov-12 kl 20:41 »
ok, tack för svar !
så ska jag göra.

Dela detta:

* Inloggade just nu

525 gäster, 3 användare
torbjorn, Hantverkaren, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser