Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vid vilken ålder har dina vaktlar varit när äggen kommit?  (läst 1934 gånger)

Xoot

• Gäst
Man brukar säga 5-7veckor. Många hävdar exakt 6veckor.
Hur många veckor väntade du?

Smajsan

• -
SV: Vid vilken ålder har dina vaktlar varit när äggen kommit?
« Svar #1 skrivet: 16 nov-12 kl 22:46 »
5
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

FM

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 16 nov-12 kl 22:51 »
Har inte räknat efter ;) Beror nog lite på årstid å :)
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #3 skrivet: 17 nov-12 kl 10:42 »
I mitt fall är det också lite årstidsberoende och också beroende på om man har flyttat vaktlarna. Jag har fått äg vid 5 veckor men också väntat i drygt 10 veckor på vissa grupper. Man kan dock konstatera att det inte är ärftligt utan har berott på yttre faktorer. De som har startat sent har fått avkommor som har börjat tidigt. Det är också så att hela gruppen varit tidig  eller sen. Det brukar inte skilja mer än 10 dagar på värpstart inom gruppen.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

baby

• Östergötland
« Svar #4 skrivet: 18 nov-12 kl 10:08 »
Hej
De som fick i 5 veckor , anänder du kalkonstart eller Allfoder eller annan?

Smajsan

• -
« Svar #5 skrivet: 18 nov-12 kl 17:04 »
Jag fodrar med kalkon göd,som nu heter något annat på granngården  :P
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #6 skrivet: 18 nov-12 kl 21:45 »
Vi fick första ägget från våra fläskvaktlar igår, och dom är kläckta 10:e oktober, alltså var dom 5 veckor och tre dagar gamla. Otroligt imponerad!  :D

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Xoot

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 18 nov-12 kl 21:57 »
Vi fick första ägget från våra fläskvaktlar igår, och dom är kläckta 10:e oktober, alltså var dom 5 veckor och tre dagar gamla. Otroligt imponerad!  :D

/Sara

Vad har du använt för foder? :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

349 gäster, 1 användare
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser