Tankevurpa! Jag är ingen kemist men nog sjutton ser jag det orimliga i att kolatomer trollas fram ur tomma intet när man eldar väte och syre! Men som Arne Anka sade, "att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter"... Jag kanske var koloxidförgiftad när jag skrev det där om CO2 och vätgas...

Beträffande eco-häftet är det fler saker jag hängt upp mig på, utöver rena språk- och stavfel. Kanske har flera personer skrivit häftet tillsammans utan att ha full koll på vad de andra gör och hur de samlat sina uppgifter. På ett annat ställe i häftet står t.ex. att förbränning av en (nu glömd) given mängd bensin ger si och så mycket CO2. Även utan att tänka kritiskt kan man ju börja undra när man sedan ser tabellen...
Utifrån vad ni andra svarat kan jag tänka mig att siffrorna kommer från respektive biltillverkare och att man räknat på lite olika sätt. Märkligt är då att CO2-utsläppen skiljer även på bilar med samma L100, men det kanske inte är eco-broschyrens författare utan biltillverkarnas som är ute och irrar...
"Vem i hela världen, kan man, li-ta på?"