Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  mopedfel!  (läst 1413 gånger)

tottizen

• Västergötland
mopedfel!
« skrivet: 30 okt-12 kl 11:29 »
Hej.

Jag har köpt en 07 Eumoped danfang power. den har fått nytt batteri och varit inne på verstad där tändstiftet byttes. Den startar fint. jag kör med den... sen börjar den plötsigt att gå ojämt och dör. går ibland att starta lite efter. den är sen död lääänge. Detta har ffa hänt i regnväder, men inget jag vet om det har något att göra med något. VAD kan det bero på och vad ska jag göra för att lösa det? slangarna är inte vridda. det finns olja och det finns bensin (blandar själv från 2 tankar).

Wernher Hingsk

• Gäst
SV: mopedfel!
« Svar #1 skrivet: 30 okt-12 kl 11:37 »
Hej!
Jag vill delegera denna fråga av kompetensskäl! Här kan man få svar! "Fråga experten!"
www.classicmotor.se/
Måtte det gå braaaaaaaaaaaaaaaaa!

Hoppas:  W H

tottizen

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 30 okt-12 kl 12:25 »
tackar
 ;D

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #3 skrivet: 30 okt-12 kl 13:00 »
Är det bara när den har gått länge och är ordentligt genomvarm som den dör av?
Kolla om det finns gnista eller inte när den har stannat. Kolla om det luktar bensin ur avgasröret efter startförsök. Om det finns gnista men inte luktar bensin, se om det går att få igång den med hjälp av startgas.

tottizen

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 30 okt-12 kl 14:41 »
min moppe e för ny för att kunna få svar på den sidan =(

RoHe

• Södermanland
« Svar #5 skrivet: 30 okt-12 kl 16:17 »
Först och främst, KÖP INTE KINESMOPEDER, för jag antar att det är en sådan, jag hade skruvat bort och isär förgasare och rengjort denna samt alla kanaler och filter,
Kärlek, Frid, Robert under stjärnorna.

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
« Svar #6 skrivet: 30 okt-12 kl 17:41 »
tändspole om det nu finns det på den kan kortsluta eller bara lägga av den blir varm.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Dela detta:

* Inloggade just nu

660 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser