Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kläcka med king suro  (läst 952 gånger)

surhönan

• Jämtland
kläcka med king suro
« skrivet: 21 okt-12 kl 18:25 »
Hej. Har köpt en rcom king suru för 24 höns ägg, när äggen står i kläckaren 'är det ju skiljeväggar i plast emellan äggen, ska dessa plockas bort på dygn 18 el ska de stå kvar då kycklingarna kläcks? känns ju jättetrångt därinne..

Ek

• Västergötland
SV: kläcka med king suro
« Svar #1 skrivet: 21 okt-12 kl 20:38 »
Har en likadan. jag plocka bort dom när vaggan stängdes av kändes som det var lättare för dom att trycka isär skalen.

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #2 skrivet: 21 okt-12 kl 20:40 »
Mellanväggarna ska bort innan de kläcks.
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

surhönan

• Jämtland
« Svar #3 skrivet: 22 okt-12 kl 21:43 »
Ok, ska man ställa ner kläckaren på bordet med el ska den hänga i väggan?

Lisen

« Svar #4 skrivet: 22 okt-12 kl 22:07 »
Funkar vilket som :)
Jag tar bort vaggan men det går lika bra att ha den kvar. Med urdragen sladd såklart ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

549 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser