Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blöta loss fasttorkad hinna på ryggen på nykläckt?  (läst 905 gånger)

Lijing

• Medeålders 3-barnsmamma med mat- odlintresse.
    • Västerbotten
Blöta loss fasttorkad hinna på ryggen på nykläckt?
« skrivet: 19 okt-12 kl 18:20 »
Av 8 ägg bidde det en liten maran...o det är säkert en tuppjäkel!  :-X Låter kläckaren stå i ett par dagar till men resten av äggen verkar stendöda...  :'(

Den lille har bott i kläckaren i 2½ dygn nu o jag har nyss flyttat över Liten till lådan i pannrummet. Piper frenetiskt men är inte intresserad av att dricka el äta (har fått vatten...som h*n badade i det första h*n gjorde, o lite fil).

H*n har en klump med vad jag gissar är fasttorkade hinnor o ngn liten skalbit på ryggen. Ska jag försöka blöta loss det el avvakta o se om det "växer ut" med dunet? Känns inte så kul att blöta ner en så liten så mkt så tidigt...
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning, the devil says "Oh crap, she´s up"!

AnetteA

• Västergötland
    • Lantisarna
SV: Blöta loss fasttorkad hinna på ryggen på nykläckt?
« Svar #1 skrivet: 19 okt-12 kl 19:45 »
Är det inte mycket hinna så kan det gå att försiktigt pilla bort det torrt. Är han ensam eller finns det någon annan pylling? De brukar vara väldigt duktiga på att lära varandra äta och dricka samt pilla bort hinnrester osv ur dunet.  ;)
www.lantisarna.webs.com - En inblick i ett pars vardag när dom tillsammans återupplivar en gård i västgötska skogarna. Höns, Gäss, Kalkoner, Kaniner, Får, Hästar & 2 dårar till folk. :D

Lijing

• Medeålders 3-barnsmamma med mat- odlintresse.
    • Västerbotten
SV: Blöta loss fasttorkad hinna på ryggen på nykläckt?
« Svar #2 skrivet: 19 okt-12 kl 20:32 »
Nej h*n är ensam, verkar inte kläckas några fler.

1 av 8 ägg känns inte så tjosan...men avvaktar ett par dagar till. Hoppades så på kanonhöns-äggen...

Annars så får h*n kompisar nästa helg då jag ska hämta 7 st sussex hos älglund.  :)
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning, the devil says "Oh crap, she´s up"!

Dela detta:

* Inloggade just nu

912 gäster, 1 användare
Stellaniskogen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser