Tycker det är orättvist om man skriver att alternativare som letar kryphål
Definitionen av fjäderfä är ju ganska glasklar på Jordbruksverket.Förklaring av viktiga begrepp: * Fjäderfä - alla fåglar som föds upp eller hålls i fångenskap för produktion av kött eller konsumtionsägg, eller för annan produktion. Som du ser står det inget om betalning eller att det ska ge intäkter.
Då får jag alltså ha mina ankor och höns tillsammans så länge det finns illrar och råttor som tar överskottet så att det inte blir någon produktion. Känns skönt att följa reglerna för en gångs skull
En på facebook skrev nu:"Saxat ur ett förtydligande av dessa Smittskyddsbestämmelser som finns att läsa på de flesta Länsstyrelsers hemsidor:"Hur kommer det sig då att folk på alternativ alltid säger att det är emot reglerna.Samt att jordbruksverket i mail säger att det gäller även hobbybesättningar? blir inte klok...
Kan tyckas.. men jag tycker det är samma kommentarer som Pemsan här ovan, jämt.. Så fort man flyttar ut på landet och ska ha djur och stöter på alla regler som finns så är det samma reaktion...