Är problemet lite blod då och då på ägget? är hönan nyvärpare eller gammal goding? kan något ägg varit för stort så hon gåttsönder lite när hon värpt. eller är det mycket blod? Buren skriver du. Är hon själv för du tycker hon är sjuk, eller bor hon med andra i buren? har någon annan höna möjlighet att plocka fjädrar direkt när de växer ut? Sittpinnen kan sitta för nära nätet så hon nöter på skruden. Kladd hur mycket?
Fjädrar och kladd kan ju vara en matfråga. Vad äter hon?
nja problemet.. är väl att hon ser ut som hon gör där bak, och jag vet inte varför. hon går i samma 'bur' som två andra, är värphybrider. , och får ett normalstort,ett större, och ett litet ägg och det är det lilla som har blod på sig. och jag har ju sett dom ploppa ur äggen så ja jag vet att det inte är dom som ser fina ut som ger det blodiga
kan vara så att någon plockar henne,har dock inte sett det, sittpinnen är bra. alla äter samma mat, värpfoder plus matrester, så om det beror på de borde väl alla ha diarre?
tycker inte att det ser ut som diarre då hon skiter iaf. det luktar inte jättedåligt om hon, men lite annars än dom andra två.(klippte klorna och och kikade igenom dom igår). så ja problemet är väl att jag inte vill att hon ska lida om det är nå fel där inne, fastän hon ser pigg ut så ja.. dom ska snart få flytta in i sin vinterbonad, och är det så att ni tycker att hon ska tas bort, så är det nog enklast att göra det i samma veva, då dom inte är särskilt tama..