Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äta kalkonägg?  (läst 9151 gånger)

TOR

  • Inlägg: 129
    • Dalarna
Äta kalkonägg?
« skrivet: 29 sep-12 kl 20:57 »
Till er som är kräsna och tycker det är skillnad på ägg och ägg...smakar kalkonägg som hönsägg, ankägg eller annat?
Vi äter ankägg och jag tycker de är goda i omelett och annan mat, men inte familjen. Har provat att blanda utan deras vetskap. Pannkakor och bakning går däremot utmärkt. Så därför undrar jag eftersom jag har tänkt mig ett par i framtiden.

FM

  • Inlägg: 1039
    • Skåne
SV: Äta kalkonägg?
« Svar #1 skrivet: 01 okt-12 kl 18:59 »
Det är mer äggvita i kalkonägg. Tycker det smakar mindre än hönsägg, lite mer plast eller vad man ska säg haha :D Du får se om någon kan sälja sdig några matägg :)
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

TOR

  • Inlägg: 129
    • Dalarna
SV: Äta kalkonägg?
« Svar #2 skrivet: 01 okt-12 kl 22:41 »
Oj  ::), det låter inte helt mums...,ha, ha plastägg! ;D

FM

  • Inlägg: 1039
    • Skåne
SV: Äta kalkonägg?
« Svar #3 skrivet: 02 okt-12 kl 00:06 »
hahaha nä det låter inte gott med plastägg :P Jag tycker nog att både höns och ankägg är godare än kalkon. Dock finns de folk som säkerligen tycker kalkonägg är godare ;)
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Äta kalkonägg?
« Svar #4 skrivet: 07 okt-12 kl 17:31 »
Tycker inte smakskillnaden är annorlunda mot hönsägg (endast ätit löskokta, de kanske smakar plastigt som hårdkokta?). Goda.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

409 gäster, 2 användare (2 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser